V pražských Vysočanech se začalo stavět předloni. Stržena byla původní budova a na první ostrovní nástupiště je přístup s eskalátory a výtahy. Rýsuje se zelená střecha a zprovozněna je do terénu zapuštěná odbavovací hala, ve které jsou lavičky s obklady z původní dlažby. Zachován je i kamenný portál, který je součástí exteriéru. „Dodává to historický punc, přitom stanice nabízí moderní komfort,“ řekl Ondřej Göpfert, investiční náměstek pražské oblasti správy železnic.

Nový podchod

U nástupu do budujícího se druhého ostrovního nástupiště je k vidění část původního úzkého přístupového tunelu, který bude zachován a nahlédnout se do něj bude moci přes sklo. Vrátí se i tři historické nápisy a na stěny pamětní desky připomínající hrdiny Pražského povstání. Nově bude do stanice přístup i díky novému podchodu z ulic Krátkého a bratří Dohalských.

Práce na patnáctikilometrovém úseku zahrnují rekonstrukci železniční trati, nástupišť v zastávce Zeleneč, stanicích Praha-Horní Počernice a Praha-Vysočany. Opraveny budou i železniční přejezdy, mosty na trati, trakční vedení a zabezpečovací a komunikační zařízení. V úseku u Rajské zahrady se dokončuje nová zastávka, která železnici propojí s metrem.

Provoz vlaků na rekonstruovaném úseku je v současnosti v jednom z úseků pouze po jedné koleji, což způsobuje zpoždění. Podle Göpferta by se mělo od 17. prosince jezdit znovu po třech kolejích, čímž by měly na zatíženém rameni odpadnout komplikace, řekl.

Fotogalerie
54 fotografií