V pražských Vysočanech se začalo stavět předloni. Stržena byla původní budova a na první ostrovní nástupiště je přístup s eskalátory a výtahy. Rýsuje se zelená střecha a zprovozněna je do terénu zapuštěná odbavovací hala, ve které jsou lavičky s obklady z původní dlažby. Zachován je i kamenný portál, který je součástí exteriéru. „Dodává to historický punc, přitom stanice nabízí moderní komfort,“ řekl Ondřej Göpfert, investiční náměstek pražské oblasti správy železnic.
Nový podchod
U nástupu do budujícího se druhého ostrovního nástupiště je k vidění část původního úzkého přístupového tunelu, který bude zachován a nahlédnout se do něj bude moci přes sklo. Vrátí se i tři historické nápisy a na stěny pamětní desky připomínající hrdiny Pražského povstání. Nově bude do stanice přístup i díky novému podchodu z ulic Krátkého a bratří Dohalských.
Práce na patnáctikilometrovém úseku zahrnují rekonstrukci železniční trati, nástupišť v zastávce Zeleneč, stanicích Praha-Horní Počernice a Praha-Vysočany. Opraveny budou i železniční přejezdy, mosty na trati, trakční vedení a zabezpečovací a komunikační zařízení. V úseku u Rajské zahrady se dokončuje nová zastávka, která železnici propojí s metrem.Provoz vlaků na rekonstruovaném úseku je v současnosti v jednom z úseků pouze po jedné koleji, což způsobuje zpoždění. Podle Göpferta by se mělo od 17. prosince jezdit znovu po třech kolejích, čímž by měly na zatíženém rameni odpadnout komplikace, řekl.