Provozovatelem systému je pražská organizace Prague City Tourism. Projekt chce představit v reálném čase atraktivní turistické cíle a zároveň podpořit projekt nové návštěvnické karty Prague Visitor Pass. Hlavní panoramatickou prezentaci Prahy najde zájemce na této adrese nebo na webových stránkách turistické karty Prague Visitors Pass. Rozhodně se nejedná o bezpečnostní kamery, ale o systém, který má propagovat Prahu návštěvníkům.
Big Brother sloužící lidu
Využívání webových kamer při podpoře turistického ruchu je trend už několik let. Aktuální snímky nebo videostreamy z místa zahrnují do své online prezentace mnohé hotely, ski areály, destinační agentury i turistická infocentra. Nově spuštěná prezentace Prague City Tourism, kterou zajišťuje společnost NetRex, je však prý první svého druhu v Česku. Základ představuje kamera na Petřínské rozhledně, která v pravidelných intervalech vytváří statický panoramatický záběr Prahy doplněný o body zájmu, informace o počasí a interaktivní menu.
Rozšíření projektu mimo osm míst ve správě Prague City Tourism je společnost otevřená. „Možnosti jsou, my se tomu nebráníme. Začali jsme ale na objektech, které spravujeme,“ odpovídá Blesku Petr Soukup. Cílem projektu je ukázat potenciálním návštěvníkům Prahy, jak vypadá kýžené místo v aktuálním čase.
„Případný zájemce díky projektu vidí Prahu ‚na první dobrou‘,“ říká David Capoušek, CEO společnosti NetRex. Kamery mají navíc paměťovou kartu a jakýkoliv záběr se může stáhnout ve vysoké kvalitě. Následně se použije třeba jako propagační materiál.
Vyplatí se to?
Na stránkách si může turista či Pražan zobrazit historicky nejkrásnější záběry, přehrát zrychlené animace nebo poslat e-pohlednici. Prezentace také umožňuje proklik na dalších sedm věží s kamerou a udělat si virtuální prohlídku historického centra. Například webovou verzi využívá i kamarád Petra Soukupa, který se živí fotografováním. Potřebuje vědět, jaké je daný den venku počasí a jestli má cenu jít fotit.
Mimo webové verze pro každého umožní organizace Prague City Tourism promítání prezentace na televizorech ve vybraných hotelech. Bude doplněna o QR kód s odkazem na turistickou kartu Prague Visitor Pass k zakoupení. Vybavení a instalace vyšly město přibližně na 300 tisíc korun. Provoz kamer bude stát navíc každý měsíc okolo 6 tisíc. Cílem je udělat obsah, který přitáhne návštěvníky. Kartičky pro pražské turisty byly spuštěny 1. června. Hotely zde figurují jako partneři pro prodej.
Nové pražské webkamery Prague City Tourism a kde je můžete sledovat:
● Petřínská rozhledna (panoramatická kamera),
● Svatomikulášská městská zvonice (2 kamery),
● Staroměstská mostecká věž (2 kamery),
● Malostranská mostecká věž (1 kamera),
● Věž Staroměstské radnice (1 kamera),
● Prašná brána (1 kamera - momentálně se instaluje).
Co se chystá?
Do budoucna chce Prague City Tourism nainstalovat kameru také na historickou tramvaj, projíždějící nejhezčími zákoutími Prahy. Navíc by rádi obohatili kameru o funkci zobrazení základních informací při projížďce kolem zajímavého místa nebo budovy. „Tramvajovou dopravu podporujeme z toho důvodu, že je ekologická,“ říká Petr Soukup. Dalším bonusem je historie a tradice tramvaje v pražských ulicích, která vozívala i naše babičky a dědy.
Tipy na pivo nebo za kulturou v pražském centru. Youtube: Prague City Tourism