Nynější Opletalovou ulicí v minulosti tramvaje jezdily, původní koleje jsou zakryté asfaltem. Aktuální práce podle Šabíka spočívají v jejich odkrytí a odstranění, následně podnik využije původní betonovou desku a umístí nové kolejnice. Trať bude napojená na stávající koleje v Bolzanově ulici ve směru na Senovážné náměstí a v Opletalově bude končit zastávkou s pravděpodobným názvem Hlavní nádraží a úvratí.
DPP již první práce na obnovení trati udělal v květnu, kdy při rekonstrukci trati od Senovážného náměstí směrem na Žižkov vybudoval na křižovatce s Bolzanovou ulicí kolejové rozvětvení. Práce na samotných kolejích proto nyní nepřinesou dopravní omezení a podle Šabíka by měly být hotové v prosinci. V lednu pak podnik obnovenou trať začne osazovat sloupy a trolejovým vedením.
Zalévání tramvajových tratí v Praze spolkne 1,5 milionu ročně. DPP nasadil koberce z odolných rostlin

Úsek chce podnik zprovoznit co nejdříve, protože do konce roku plánuje začít s přípravnými pracemi na Florenci. Výměna stropní desky v metru potrvá čtyři a půl roku a stanici bude nutné několikrát uzavřít, což zkomplikuje propojení Holešovic a Florence s centrem. „Budeme trať využívat pro náhradní tramvajovou dopravu, kterou budeme nasazovat během nezbytných výluk,“ vysvětlil Šabík.
Základ pro novou trať
V budoucnu má potom úsek sloužit jako základ pro plánovanou trať propojující Bolzanovu a Hlavní nádraží s Vinohradskou třídu, ke které již DPP vybudoval kolejnice také v krátkém úseku u Národního muzea. Podle letos schválené strategie rozvoje tramvajové sítě by mělo propojení začít vznikat v roce 2025, zastupitelé města letos schválili změnu územního plánu, která stavbu umožňuje.
Tramvaje z Vinohradské třídy podle plánů města pojedou od Národního muzea ke Státní opeře, přes magistrálu, dále parkem kolem hlavního nádraží a napojí se na trať v Bolzanově ulici. Trať má kromě lepšího dopravního spojení přinést úlevu přetížené tramvajové síti v centru. Současné vedení hlavního města připravuje rovněž stavbu tramvajové trati z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí, kde ji napojí na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici.
Dopravní podnik 15. září slavnostně otevřel tramvajovou smyčku Zahradní Město. První cestující se svezou v noci ze středy na čtvrtek. Veronika Foltová