Podíl počtu domácích turistů se v Praze před pandemií koronaviru pohyboval okolo 15 procent a metropole tak dlouhodobě zaostávala za ostatními evropskými městy. Například ve Vídni tvořili Rakušané 21,5 procentní podíl počtu turistů a ve Varšavě to bylo 64 procent tuzemských turistů.

Ve třetích kvartálech posledních dvou let dochází k navyšování počtu domácích hostů. Je to jeden ze strategických cílů naší nové koncepce příjezdového cestovního ruchu, který budeme i nadále podporovat,“ sdělil předseda představenstva PCT František Cipro.

Pomohla kampaň

Vliv na zvýšení počtu turistů ovlivnila zmíněná kampaň V Praze jako doma, která do metropole nalákala desítky tisíc Čechů. „Naším záměrem je postupně dále navyšovat podíl domácích turistů jako je tomu v ostatním evropských metropolích. Je to skupina turistů, kteří znají místní pravidla a věříme, že se začnou do metropole opakovaně vracet,“ dodal Cipro.

Turisté v kampani dostávali po oba roky od července do konce srpna za každou noc strávenou v hotelu speciální vouchery, na jejichž základě obdrží slevy či volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo zoologické zahrady.

PCT na podzim zahájila kampaň zaměřenou na zahraniční turisty. Reklamy si za první měsíc fungování zobrazilo 223 milionům uživatelů v 11 zemích Evropy. Nejvíce PCT inzeruje v Německu.

Fotogalerie
36 fotografií