„Lanovka z Podbaby do Bohnic je efektivní spojení dvou částí Prahy oddělených Vltavou a příkrým svahem Trojské kotliny. Po schválení záměru v minulém roce pokračujeme v přípravě projektu a dalším krokem je soutěž projektanta a organizátora architektonické soutěže, ze které vzejde podoba stanic a podpěr lanové dráhy,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Prvním úkolem projektanta bude připravit dokumentaci nutnou k posouzení vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA. „To bude zcela zásadní bod tohoto projektu. Až na základě výsledků EIA bude projektant moci vypracovat finální projektovou dokumentaci pro sloučené územní a stavební řízení. Ze zkušeností z jiných projektů vzhledem k procesní složitosti a komplikované legislativě předpokládáme, že jen tato etapa zabere zhruba rok až rok a půl,“ sdělil technický ředitel DPP Jan Šurovský. Město zároveň připravuje změnu územního plánu, která stavbu umožní.

Bohnice a Praha 6 jsou sice vzdušnou čarou nedaleko, ale neexistuje mezi nimi přímé spojení a lidé pro cesty mezi nimi musí jezdit zhruba 40 minut. Dlouhodobě se proto plánuje propojení tramvajovou tratí, která nicméně zřejmě vznikne až za desítky let. Mezitím má spojení zajistit právě plánovaná 2,24 kilometru dlouhá lanovka se stanicemi v Podbabě, Troji a Bohnicích, která zkrátí cestování na 15 minut. Má být součástí sítě MHD a kabiny by měly být schopně přepravit asi 2000 cestujících za hodinu. S plánem stavby lanovky přišlo minulé vedení magistrátu.

Fotogalerie
4 fotografie