Doprava na náměstí bude minimalizována, s výjimkou pro cílovou dopravu, záchranáře, MHD, zásobování a rezidentů z bezprostředního okolí. Projet tak nepůjde před budovou Městské knihovny. Pro cyklisty budou na náměstí stojany. S výjimkou ulic Žatecká a Maiselova budou všechny ulice pro cyklisty obousměrné. Provoz autobusové linky 194 je zachován přes Mariánské náměstí. Nově budou zastávky v Žatecké a Platnéřské ulici.

Kašna a stromy

Na náměstí vznikne pěší zóna, jejíž dominantou budou stromy. Náměstí bude vydlážděno řezanou dlažbou s protiskluzným povrchem. Bordury kolem budov budou tvořeny pražskou mozaikou. Plánována je také kašna s pítkem a v severní části náměstí nová lavice. „Obecně se rozšiřují pochozí prostory pro chodce včetně chodníků... V křižovatkách jsou v logických a přímých vazbách zajišťována místa pro přecházení včetně nezbytných rozhledů pro přecházející,“ píše se v materiálu.

Proměna okolí

V Platnéřské ulici vedle budovy Klementina bude nyní snížená úroveň terénu rozšířena, bezbariérově zpřístupněna a jsou zde plánovány prostory pro kulturní prezentace Galerie hlavního města. „Rozšířením rovněž dochází k optickému odhalení soklu Klementina a tedy zdůraznění původní kompozice fasády stavby,“ píše se v koncepci.

Proměna čeká také náměstí Franze Kafky u zadního vchodu Nové radnice. Rozšířeny budou chodníky, přibudou stromy a upraveny křižovatky. Ulice Kaprova, Linhartská a U Radnice budou obousměrné a Platnéřská naopak nově celá jednosměrná. Nová stromořadí budou vysázena v Kaprově ulici.

Mariánské náměstí byla zhruba od poloviny 12. století osada Na Louži. Jméno dostalo podle kostela Panny Marie, který tu tehdy stál. Prostor se zásadně změnil počátkem 20. století, kdy byla postavena Nová radnice a rovněž budova Ústřední knihovny hl. m. Prahy.

Fotogalerie
17 fotografií