Bude to klasická velká diagnostika zaměřená na celkový stav mostu a zejména na kvalitu betonu. Součástí diagnostiky bude zhodnocení aktuálního stavu mostu, statické spolehlivosti a zatížitelnosti,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková. Mánesův most není v dobrém stavu. Jeho nosná konstrukce je hodnocena stupněm pět na stupnici od jedné do sedmi, kdy sedm je nejhorší stav. Spodní stavba, tedy opěry a pilíře jsou na stupni čtyři.

Diagnostika mostu bude trvat 12 měsíců od podpisu smlouvy s vybraným dodavatelem. Až TSK obdrží její výsledky, začne společně s městem plánovat rekonstrukci a její rozsah.

V minulosti se uskutečnila kompletní prohlídka Libeňského mostu, Hlávkova, Palackého a mostu Legií. V případě Libeňského mostu město již vyhlásilo soutěž na jeho opravu. TSK nyní také opravuje vytížený Barrandovský most.

Silniční a tramvajový Mánesův most je desátý most přes Vltavu po proudu řeky v Praze. Most je 186 metrů dlouhý a 16 metrů široký. Projektovali jej inženýři František Mencl, Alois Nový a architekt Mečislav Petrů. Betonáž mostu o čtyřech klenbách začala v roce 1912, most byl dokončen na jaře 1914. Provoz tramvají zde začal 15. července 1914.

Fotogalerie
4 fotografie