Při rekonstrukci kolejí do pankrácké vozovny DPP vyměnil konstrukční technologii jízdní dráhy a nainstaloval na koleje protihluková opatření ve formě antivibračních rohoží a kolejových mazníků. Před vozovnou Pankrác, která byla mimo provoz, byly koleje vyměněny. Zastávka Na Veselí je nově bezbariérová.

Jedná se o první část celkové rekonstrukce. „Od 27. března 2021 nás čeká rozsáhlá rekonstrukce tratě v ulicích Na Pankráci, Táborské a Vladimírově, de facto od odbočky do ulice Na Veselí až po křižovatku Táborské, resp. Vladimírovy a Nuselské ulice,“ vysvětlil technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský. Práce potrvají do 4. června.

Po jejich skončení by měl začít fungovat i prodloužený úsek z Pražského povstání k metru Pankrác, nová zastávka vznikla u křižovatky s Hvězdovou ulicí. Na úseku by měla jezdit připravovaná linka číslo 19. Zároveň se objevily informace o plánovaném zkrácení autobusové linky 193, aby stejnou trasu souběžně nejezdila autobusová a tramvajová linka. S tím však nesouhlasí Praha 4, podle které autobusy využívají mimo jiné senioři a nemělo by se do nich zasahovat.

Dokončení tramvajové trati v ulici Na Veselí.
Dokončení tramvajové trati v ulici Na Veselí.
Autor: Dopravní podnik Praha

Město v budoucnu plánuje i další prodloužení tramvaje z Pankráce. „Trať prodloužíme až ke křižovatce ulic Budějovická a Bystřická, projekt jsme nedávno schválili v radě a DPP už připravuje projektovou dokumentaci. Plánujeme ji postavit, než začneme budovat stanici metra D. Tuto tramvajovou trať budeme potřebovat pro náhradní dopravu během výluky stanice metra C,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Vedení města považuje rozvoj tramvajové sítě za prioritu. DPP nedávno získal stavební povolení pro prodloužení tramvaje z Barrandova do Holyně, koleje mají finálně vést až do Slivence. Stavět by se mělo začít příští rok. Kromě toho magistrát a DPP plánují řadu dalších tratí, například z Modřan na Nové Dvory, z Divoké Šárky na sídliště Dědina, z Kobylis do středočeských Zdib, přes horní část Václavského náměstí nebo od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice.