Rámcová dohoda se má týkat běžné údržby a stavební údržby v případě závad zjištěných pravidelnými kontrolami. „Podnětem pro realizaci prací ale mohou být i nenadálá zjištění poškození mostů nebo jejich částí včetně těch způsobených náhlými událostmi (nehoda, přírodní jev apod.),“ píše se v zadání tendru. Při hodnocení nabídek bude hrát 70 procent cena a 30 procent kvalifikace účastníků tendru.
Praha má se stavem mostů a lávek dlouhodobě problémy. V prosinci 2017 se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou, při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Město nedávno dokončilo stavbu náhrady. Kvůli špatnému stavu konstrukcí TSK připravuje také opravu řady velkých mostů, nedávno například začala první část kompletní rekonstrukce Barrandovského mostu. Náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) před časem uvedl, že TSK má do roku 2026 naplánované rekonstrukce mostů za pět miliard korun.