V úseku se nyní často tvoří kolony, rozšíření dálnice má zajistit trvalý provoz v režimu tři plus tři jízdní pruhy. Nyní bude následovat zpracování dokumentace pro společné územní a stavební řízení, stavba by měla začít v roce 2023. Stavbaři přidají jeden jízdní pruh pro každý směr jízdy a upraví mimoúrovňové křižovatky, mosty a odvodnění.

Takzvaný úsek 515, měřící 6,8 kilometru, navazuje na část Lahovice-Slivenec těsně před mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec na kilometru 15,7 a sahá až před mimoúrovňovou křižovatkou Třebonice na kilometru 22,5. Stavba je součástí schváleného územního plánu hlavního města Prahy, územních plánů obcí Ořech, Zbuzany, Jinočany a Chrášťany a zásad územního rozvoje Středočeského kraje.

Nejstarší úsek Pražského okruhu byl zprovozněn v roce 1983 a nyní patří k nejzatíženějším. Kromě tranzitní dopravy od dálnice D1 k D5 je značně využívaný i ve směru z centra od Jižní spojky přes ulici K Barrandovu ve směru k dálnicím D5, D6 a D7.

Fotogalerie
3 fotografie