Z mostů a silnic by měly zmizet informační a směrové tabule, které zobrazují loga firem, směrovku a vzdálenost do jejich provozovny. Podle vedení hlavního města se tyto tabule podílejí na zahlcení prostoru a tvorbě vizuálního smogu. Navíc v některých případech zasahují do chodníků.

Podle Jana Eisenreicha ze společnosti Směrové tabule.cz jsou nosiče součástí naváděcího systému v Praze, kterým se řídí běžní Pražané i podnikatelé. Upozornil, že jejich umístění i obsah jsou regulovány podmínkami hlavního města. Podle Eisenreicha navíc cedule často nahrazují elektronické navigace, které mohou při hledání konkrétních vjezdů do provozoven selhávat.

Zrušení těchto nosičů může podle něj vést i k nárůstu nelegální reklamy. „Zadavatelé budou hledat cesty, jak do svých provozoven navádět na vlastní pěst,“ dodal.

„Turistický systém není ohrožen“

Hlavní město však od záměru neustoupí. „Nejedná se o žádné turistické ukazatele, které by posloužily orientaci, ale jde pouze o vizuálně nevhodné komerční reklamy. Turistický orientační sytém rozhodně ohrožen není,“ řekl ve středu mluvčí magistrátu Vít Hofman. Podle magistrátu navíc kromě vizuálního smogu tato zařízení rozptylovala řidiče, v některých místech překážela chodcům a komplikovala údržbu a úklid.

O vypovězení smluv s provozovateli zařízení rozhodli pražští radní letos v lednu. Dosud zmizela z cest zhruba polovina nosičů umístěných na přibližně 300 sloupech. Odstraňování naváděcích tabulí se týkalo tří firem. Vedle společnosti Směrové tabule.cz jde o firmy Bulldog reklama a AMMA, jejímž právním nástupcem je společnost Czech Outdoor. Ředitel firmy Bulldog reklama Jan Králík v lednu řekl, že se tabule na vizuálním smogu podílejí jen velmi málo a jde především o funkční sdělení.

Fotogalerie
13 fotografií