Lidé budou moci vystupovat a nastupovat pouze ve směru ke křižovatce u Anděla. Ve stanici nahradí staré sovětské tříramenné eskalátory Petrohrad nové schody. Z eskalátorového tunelu DPP odstraní původní nosné konstrukce a vnitřní schodiště a vybetonuje nové. Dělníci odstraní průsaky. Smaltované obkladové plechy budou repasovány a ty, které jsou poškozeny, vyměněny.

Oprava čeká také technické a kabelové prostory, strojovnu, výstupy na ulici a nákladní výtah. Nově vzniknou i nové místnosti jako například rozvodna osvětlení nebo sklad náhradních dílů pro eskalátory. Ve vestibulu podnik vymění podhledy za nové, opraví poškozenou nosnou konstrukci a opraví osvětlení. Opraveny a vyčištěny budou kamenné obklady a dlažba a některé přístřešky výstupů.

DPP plánoval uzavření a rekonstrukci vestibulu Na Knížecí několik let. Původní termín uzavření určený na druhé či třetí čtvrtletí roku 2019 nakonec vedení Prahy v lednu téhož roku odložilo. Po podniku chtělo analýzu, zda je nutné schody opravovat. Náklady jsou odhadovány na asi 250 milionů korun. 

Tramvajová trať

V pátek se zprovoznila tramvajová trať v Nádražní ulici, která je dlouhá 1 443 metrů. Obnovil se tak standardní provoz linek 4, 5, 12, 20 a 94 v celém úseku mezi Smíchovským nádražím a Sídlištěm Barrandov. „Tramvajová trať v Nádražní ulici byla dlouhá léta v žalostném stavu a nám se ji s DPP konečně podařilo letos zrekonstruovat,“ řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). 

Podle Jana Šurovského, technického ředitele DPP se rekonstrukce plánovala 10 let: „Kromě rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici, pocházející z roku 1985, jsme opravili i celou trať mezi Hlubočepy a Barrandovem, vybudovali velkou část kolejového trojúhelníku pro plánovaný Dvorecký most, upravili samotnou barrandovskou smyčku, postavili rozvětvení směrem na Slivenec i zhruba 40 metrů nové tramvajové tratě, na kterou bychom příští rok rádi navázali stavbou dalšího úseku z Barrandova do Holyně,“ řekl Šurovský.

Práce na daném úseku ovšem nekočí. Podle mluvčí Technické správy komunikací hl. m. Prahy Barbory Liškové byla oblast předpřipravená pro výstavbu chystaného Dvoreckého mostu a další opravy se ještě musí dokončit: „Poslední rozsáhlou stavbou, která v koordinaci probíhá, je úprava světelné křižovatky Strakonická – Nádražní a oprava autobusové zastávky Lihovar. Světelnou signalizaci dnes pouštíme do provozu. Stavební práce v okolí budou probíhat do konce listopadu, jen s drobným omezením chodců, kteří budou procházet vyhrazeným koridorem,“ uvedla Lišková.

Fotogalerie
22 fotografií