Z Pražského okruhu zbývá dostavět čtyři z celkem 11 úseků, a to jihovýchodní a celou severní část. Úsek mezi Satalicemi a Březiněvsí má vést severně od Vinoře, Miškovic a Třeboradic. Zatím má z připravovaných úseků nejméně pokročilou přípravu na úrovni technické studie a žádosti o EIA, kterou má na starost ministerstvo životního prostředí. Předpokládaný termín uvedení do provozu je podle předložené dokumentace rok 2030.

Šestiproudý úsek má být asi 13 kilometrů dlouhý a ŘSD navrhuje k posouzení tři varianty. U nich se neliší trasa, ale nivelita od vedení po povrchu přes zahloubení pod úroveň terénu až po tunelovou variantu. Posledně zmíněná by počítala s vyhloubením tunelu o délce 1330 metrů u Třeboradic, dalšího 450metrového u Veleně a více než dvoukilometrového u Miškovic. Tunelovou variantu podporuje i pražský magistrát.

Trasa se od Prahy vzdalovat nebude

Součástí hodnocení je i mimoúrovňová křižovatka v Březiněvsi, která má být součástí navazujícího úseku do Suchdola. Ten by měl být hotov dříve, ale ŘSD chce, aby bylo možné oba úseky postavit bez vazby na ten druhý pro případ, že by se některý z nich zdržel. Podle dokumentace ředitelství nepočítá s návrhem městských částí, aby silnice vedla jinou trasou dále od Prahy, což odmítl Středočeský kraj a podle odborníků by to více zatížilo dopravu v metropoli. Žádost o EIA tak počítá pouze s původní trasou.

Schází polovina

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic, u kterého má ŘSD zatím nepravomocné územní rozhodnutí, a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které jej mají propojit s vnitřním městským okruhem, který buduje Praha. Proti výstavbě Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.