Původní návrh trasy úseku označovaného 520 z roku 2009 počítal s tím, že silnice povede po povrchu. Na základě diskusí s radnicemi a městem byly následně rozpracovány kromě původního návrhu řešení ještě další dvě varianty. Všechny mají stejnou trasu, ale nové dvě se od původní liší právě zahloubením či výstavbou tunelů.

Zahloubená varianta znamená, že všude, kde to je možné, byla silnice zahloubena, a to průměrně až o osm metrů. Takzvaná nivelita estakády Třeboradice pak byla snížena dokonce o 17 metrů. Třetí varianta pak kromě zahloubení navrhuje stavbu tří tunelů, a to Vinoř o délce 1,3 kilometru, Veleň, který by měřil 450 metrů, a Třeboradice s délkou dva kilometry. Která varianta bude nakonec vybrána, není jasné. Rada hlavního města se jí bude zabírat na nejbližším jednání, a finální slovo bude mít stejně Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které stavbu připravuje.

Jen polovina

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které jej mají propojit s vnitřním městským okruhem, který buduje Praha. Proti výstavbě Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu a východu hlavního města.