Kavárna není součástí současné rekonstrukce budovy nádraží, opravena byla už v roce 2015. Od té doby ji provozoval indický kavárenský řetězec Café Coffee Day. Tomu však letos v lednu skončila smlouva o pronájmu, kavárna tak byla uzavřena. Správa mezitím vyhlásila tendr na nového provozovatele, jehož vítězem se stala HS-Ristorante. V nabídce má obložené bagety, polévky, ale i tradiční dorty a další zákusky.

Kavárna je v místě původní odjezdové haly, která později sloužila jako místo k posezení při čekání na vlak, ale je i památkou na architekta historické budovy nádraží Josefa Fantu. Je charakteristická vysokou kupolí, jejíž stěny zdobí typické secesní motivy i sochy připomínající česká města, do nichž v době vzniku nádraží vedla dráha z Prahy. Interiéry vyzdobili sochaři Stanislav Sucharda a Ladislav Šaloun.

Vnější část budovy, v níž kavárna sídlí, je nyní rekonstruována. Dlouho připravovaná rekonstrukce fasády začala loni v létě. Opravy za 212 milionů korun by měly trvat zhruba do konce příštího roku. Na rekonstrukci vnější části budovy by následně měly navázat opravy vnitřních prostorů, ty však budou součástí samostatné zakázky. Rekonstrukce interiérů by měla začít za dva roky.

Rekonstrukce secesní budovy pojmenované po architektovi stavby Josefu Fantovi měla být původně hotová do roku 2013. Firma Grandi Stazioni, která měla nádraží v pronájmu od roku 2003, však opravy nestihla a Správa železnic jí v roce 2016 neprodloužila smlouvu. Italská firma stihla opravit jen vnitřek centrální části s takzvanou Fantovou kavárnou. Případ řešil i soud, který však žalobu Italů za neprodloužení pronájmu zamítl.

Fotogalerie
19 fotografií