„Lávky by měly zjednodušit studentům i kantorům přechod z jedné budovy do druhé a zároveň zvýší i požární bezpečnost. Oba můstky vyjdou zhruba na 60 miliónů korun, finance škola čerpá z dotací ministerstva financí,“ uvedl mluvčí VŠCHT Michal Janovský. O propojení obou budov rozhodlo vedení už v roce 2017, kdy vypsalo i architektonickou soutěž. Ze třech soutěžních návrhů vybrala odborná porota, ve které byl mimo jiné i uznávaný architekt Josef Pleskot, jako vítězný návrh ten od ateliéru ov-a.
Studenti propojení budov vesměs vítají, i když si kolikrát nejsou zcela jistí, že supermoderní lávka mezi historické budovy zapadne. Na sociálních sítích VŠCHT se Michal B. vyjádřil následovně: „Asi to není nejkrásnější, ale vidím v tom velký přínos.“ Někteří jsou ale mnohem kritičtější. „Strašné, z hlediska celkového vizuálu budov,“ napsal Martin K. Souhlasí s ním i jeho kolega Honza T., i když uznává, že lepší varianta asi nebyla. „Dnes jsem to viděl poprvé a zároveň jsem viděl i poprvé ostatní návrhy, které byly. Bohužel, ač tento mostek vypadá naprosto příšerně a k budovám se absolutně nehodí, tak ostatní návrhy byly ještě horší. Dá se tedy říct, že ze všech hrozných možností vybrali tu nejschůdnější variantu.“
Nová radnice Prahy 7: Stála dvakrát víc, úředníci se do ní nevejdou! „Zato máme hezké svatby,“ říká starosta

Složitá doprava
Obě ocelové konstrukce se vyráběly asi 30 kilometrů za Prahou. „V noci z 10. na 11. března čeká první z můstků převoz na místo, po jejich usazení na pilíře pomocí jeřábu budou opláštěny skleněnými prvky. Při vlastním osazování můstků na svá místa je nutné z hlediska bezpečnosti krátkodobě uzavřít celou ulici Studentská, jinak bychom se mohli dostat do maléru,“ vysvětlil Petr Šichtanc, architekt VŠCHT Praha.
Obě lávky jsou 25 metrů dlouhé, 4,6 metru vysoké a tři až pět metrů široké a váží každá 30 tun. Stát budou na dvou železobetonových pilířích, které byly postaveny hned u zdi obou budov. Pilíře jsou obloženy kamenem, aby opticky ladily s fasádou budovy. Oba můstky budou zastřešené. „Plný strop lávky ztužuje konstrukci a brání nadměrnému přehřívání. Podlaha s betonovou vrstvou tlumí chvění konstrukce,“ vysvětluje Jiří Opočenský z ateliéru ov-a.
Nápad vznikl už v 30. letech
Nápad na propojení obou budov není nový. „Počítal s ním již architekt Antonín Engel v urbanistickém návrhu dejvického kampusu z třicátých let 20. století. K jeho kompletní realizaci však nikdy nedošlo a v současných podmínkách by už tento návrh nebyl absolutně vhodný. Zasahuje totiž do pěší komunikace a omezoval by dopravu. Na tento návrh bychom nikdy nemohli dostat stavební povolení,“ uzavírá Petr Šichtanc.