I prázdný sloupek je znamení, zbystřete! Na to upozorňují policisté všechny, kteří jezdí metropolí po paměti. Změna se totiž týká úseků, kde se ještě donedávna smělo jezdit sedmdesátkou, a kde dnes místo značek někde stojí jen holé tyče. Koalice vládnoucí magistrátu jimi řidičům vzkazuje: „Svižné jízdě odzvonilo!“

Opozice to komentuje rázně: „Sledujeme dopravní chaos a absolutní rezignaci na jakoukoliv koordinaci. Očekával bych, že pokud město řídí odborníci, jak o sobě Piráti s oblibou tvrdí, bude se situace postupně lepšit, realita je ale bohužel přesně opačná,“ říká Radomír Nepil (34) ze zastupitelského klubu hnutí ANO. 

Pokuta i bez značek

Město rozhodnutí zdůvodňuje snahou o větší bezpečnost. „I v úseku ulic Vinohradská – Hlávkův most v obou směrech byla sjednocena rychlost na základě žádosti města. Očekává se plynulejší provoz i snížení hlukové zátěže,“ upřesnila Blesku Barbora Lišková z Technické správy komunikací. 

Skutečnost, že o změně rychlosti často neinformuje ani dopravní značení, ovšem šoféry nezbavuje odpovědnosti: „Nachází-li se silnice uvnitř města, vždy platí nejvyšší povolená rychlost 50 km/h, pokud není uvedeno jinak,“ vysvětlila policistka Eva Kropáčová a přidala upozornění: „V těchto místech probíhá namátkové měření rychlosti.“ 

Liberecká a Modřanská: Zvolněte!

Na padesátku klesla rychlost v Liberecké ulici ve směru jízdy do ulice V Holešovičkách, kde už o změně značení informuje. „Tady je důvodem snížení negativního dopadu dopravního zatížení na obyvatele a možnost upravit stávající detektor na úsekové měření rychlosti,“ uvedla Barbora Lišková. Značka povolující rychlejší jízdu už zmizela i z úseku od ulice Na Floře až po křižovatku s ulicí Čs. exilu na Modřanské na Praze 4. Ve směru z centra se sedmdesátkou ještě smí až od ulice U Čokoládoven.

Expert: Pojede se plynuleji

„Snížení rychlosti na 50 kilometrů za hodinu může pomoci plynulosti provozu a paradoxně zvýšit kapacitu silnice. Auta se totiž nebudou předjíždět a zastavovat v úseku, kde sedmdesátky nevyužívali všichni. Nemusí se jednat jen o bezpečnost, ale třeba i o snížení hlučnosti. Právě úsek mezi I. P. Pavlova k Muzeu je na magistrále poměrně frekventovaný,“ myslí si dopravní expert Roman Budský.

Fotogalerie
7 fotografií