„Tato prázdninová etapa, kdy je vyloučen tramvajový provoz z Nádražní ulice, končí 8. září 2019. Následovat bude etapa, kdy bude tramvajový provoz v Nádražní ulici řešen jednokolejnými úseky, to však bez dopadu pro cestující,“ uvedla tisková mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková.
Omezení skončí 15. prosince. Bude následovat zimní přestávka, kdy bude obnoven dvoukolejný tramvajový provoz. „Od 15. března 2020 bude opět kompletně vyloučen tramvajový provoz z Nádražní ulice, a to do října 2020,“ sdělila mluvčí.
Kyvadlová doprava na Barrandov
Mezi smyčkami na Barrandově a v Hlubočepích jezdí na lince 32 v ranní špičce 12 tramvajových vozů. Denní provoz zajišťuje 16 řidičů a dva v noci. Na lince X12 je v ranní špičce devět kloubových autobusů, denní provoz zajišťuje 14 řidičů a jeden v noci. Náhradní autobus jezdí ze Smíchovského nádraží k Lihovaru a do Hlubočep.
Práce v Nádražní začaly 8. července a ovlivnily trasy několika linek tramvají. Provoz linky číslo 4 byl přerušen kvůli prázdninovému jízdnímu řádu již 29. června. Linky číslo 5, 12, 20 a 94 jsou ve směru z centra zkráceny do obratiště Smíchovské nádraží.
Oprava Nádražní začala přeložkou kabelovodu a kanalizace. Teprve poté začne rekonstrukce samotné tramvajové trati. Ta by se měla uskutečnit v příštím roce a stát bude předběžně asi 138,5 milionu korun. Technická správa komunikací (TSK) opraví i vozovku, chodníky a most přes železniční trať. Práce na mostě se uskuteční souběžně s opravou železnice, kterou plánuje státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).