THMP se od jara 2018 starají o správu, provoz a údržbu veřejného osvětlení. Doposud však služební vozidla, kterými disponovaly, měly v nájmu. Zkraje července tím tak dochází ke kýžené změně, přičemž další vozy budou následovat.

Ekologie, pohodlí, efektivita

„Velice vážím toho, že Technologie hlavního města Prahy nyní disponují vlastní technikou,“ sdělil při příležitosti předání nových 12 dodávkových vozidel Volkswagen Caddy 1,4 TGI radní Jan Chabr (TOP 09). „Město v rámci své koncepce v oblasti energetické strategie přistoupilo k tomu, aby dodávková vozidla byly nízkoemisní, čímž budou zanechávat menší uhlíkovou stopu.

„Obdrželi jsme úplně novou techniku, protože dosud jsme pracovali s pronajatými vozidly, které jsme si nemohli upravit podle našich potřeb, což také pomůže zvýšit naší akceschopnost ve vztahu k pražskému veřejnému osvětlení,“ sdělil Tomáš Jílek, předseda představenstva a generální ředitel THMP. Podle něho se jedná o komfortní vozidla vybavená klimatizací i topením, takže technici, pro které je vozidlo v třísměnném provozu v podstatě „pojízdnou kanceláří“ budou mít na svou práci alespoň trochu větší pohodlí.

Další vozy přibudou brzy

Tomáš Jílek zároveň připustil, že ke 12 zakoupeným vozidlům by mělo přibýt dalších 28 v celkové investici okolo 40 milionů korun. „Jen plošinová auta, která jsou určena pro výškové práce, atakují hranici 20 milionů korun,“ připustil Jílek. „Snažili jsme se zajistit co největší disponsibilitu vozidel, aby mohla zasahovat jak v ulicích, v centru, tak i v parcích, a to například i s plošinami, které se mohou otáčet v ose 360°,“ upozornil Chabr.

Video
délka: 01:46

Technologie hl. m. Prahy, které se už přes rok starají o veřejné osvětlení v Praze, obdržely 12 nových vozidel, které jsou poháněná stlačeným zemním plynem. David Zima

Dále se při koupi nových vozů hledělo na životnost vozidel, která by měla být abnormální. K tomu Jílek uvedl, že vozidla by měla disponovat větším úložným prostorem, umyvadly, ve kterých se mohou pracovníci umýt, či především v létě nezbytnými zásobami pitné vody. „Tato vozidla jsou skutečně něco, co jsme nezbytně potřebovali,“ doplnil. Všech 12 vyšlo hlavní město na 5,8 milionu korun.

Elektromobily do terénu nepřicházely v úvahu

Tomáš Jílek zároveň připustil, že v úvahu připadaly i elektromobily, v jejichž neprospěch pro potřeby THMP hrály provozní důvody. „Spousta najezděných kilometrů a nutnost okamžite reagovat na servisní situaci byla proti stávajícímu dojezdu elektromobilů,“ uvedl předseda představenstva.

Nová vozidla kromě životnímu prostředí podle něho v lecčem přispějí i k usnadnění práce montérů, kteří se o veřejné osvětlení starají. „Je zapotřebí si uvědomit, že bývají v terénu dnem i nocí, ať je zima nebo horka. Proto jsme rádi, že zvláště interiér vozidla můžeme těmto podmínkám nyní přizpůsobit.“

Fotogalerie
13 fotografií