Databázi bude mít na starosti TSK. Představenstvo společnosti již podle Scheinherra dostalo za úkol, aby firma databázi vytvořila. Kdy přesně bude hotova a kdy by mohla začít fungovat, ale zatím není jasné.

V databázi bude zanesena například životnost tramvajových tratí a vozovek. Firmy do ní budou také zaznamenávat, jaké rekonstrukce a kde chystají. „Kdyby se například měly opravovat sítě a zároveň by bylo vidět, že životnost tramvajové tratě skončí za rok, tak se vše naplánuje a udělá naráz,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podobné systémy podle náměstka fungují v zahraničí a výrazně pomáhají omezit nutné uzavírky.

Koordinace prací se v poslední době nepodařila například v případě rekonstrukce Vinohradské ulice. Dopravní podnik tady začne od soboty vyměňovat tramvajovou trať, která je ve velmi špatném stavu. Naplánovaná celková rekonstrukce ulice ale začne až v roce 2021. Magistrátní odbor investic totiž prozatím nemá k rekonstrukci všechna potřebná povolení.

Minulé vedení magistrátu a zejména bývalý náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) za podle mnohých nezvládnutou koordinaci projektů sklidili vlnu kritiky. Loni postihl metropoli několikrát v důsledku souběhu rekonstrukcí krátkodobý dopravní kolaps. Kvůli dopravním problémům na Žižkově při opravě Husitské byla odložena na letošek rekonstrukce kolejí na Vinohradské, která se měla uskutečnit už loni.

Fotogalerie
9 fotografií