Než bude tramvaj nasazená do ostrého provozu, musí najezdit 100 kilometrů bez cestujících. Vůz je dlouhý 31,4 metru, široký téměř 2,5 metru a pojme 180 cestujících, z toho 61 sedících. Tramvaje typu 15T ForCity začal pražský dopravní podnik pořizovat přibližně před deseti lety.

Klouzavé sedačky

DPP měl s tramvajemi v minulosti problémy a musel je u Škody Transportation reklamovat. V roce 2013 bylo reklamací 800. Již ve zkušebním provozu měly závady na pantografech. U několika tramvají se také objevila porucha brzd, potíže byly i s odtokem vody z čela vozidla či kratšími stíracími lištami čelního okna kabiny řidiče.

V uplynulých letech byla u těchto tramvají také upravena například přední maska vozu, začala do nich být montována klimatizace a změněn byl typ sedaček. Původní dřevěné, po nichž cestující za jízdy sklouzávali, výrobce začal nahrazovat plastovými.

Předělané T3

DPP bude také pokračovat v rekonstrukci tramvají 14T známých jako Porsche. Rovněž se zaměří na modernizace vozů vycházejících z modelu T3, které budou předělány ve své prostřední části na nízkopodlažní a budou sloužit pro provoz nočních linek.

Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Už několik let firma kupuje nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují v částce přes tři miliardy korun. 

Fotogalerie
11 fotografií