Obyvatele Pankráce podél Severojižní magistrály odděluje dlouhodobě plot, který je natažený uprostřed mezi oběma směry dopravního tahu. Zastaralé řešení hlasitě kritizuje vedení radnice Prahy 4, podle kterého je takové opatření nepřípustné.

„Jsme posledním velkoměstem v Evropě, kde lidi odděluje plot. V úseku od náměstí Hrdinů až po Hvězdovu ulici vede plot, který magistrálu rozděluje. Je to obrovská ostuda. Jednoznačně prosazujeme humanizaci a zklidnění Severojižní magistrály,“ uvedl pro Blesk.cz jasné stanovisko k problematice starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (Praha 4 Sobě).

Tento názor sdílí také Institut plánování a rozvoje. Zmiňované území na Pankráci je už téměř dva roky součástí dvou projektů. Kromě zklidnění magistrály jde ještě o revitalizaci ulic Táborská, Na Pankráci, Na Veselí a Soudní. „Právě v tomto projektu jsme naplánovali přechod na úrovni vozovny Pankrác. Celkově nám jde o to, aby se chodci v lokalitě cítili bezpečně a mohli pohodlně přejít. Současný stav neodpovídá městu 21. století,“ uvedl tiskový mluvčí IPR Marek Vácha.

Vznik koncepční studie na výše popisovanou lokalitu schválila dřívější rada pražského magistrátu na konci února roku 2017, k realizaci se však zatím stále nepřikročilo.

Úpravy ano, ale bez ubírání pruhů

Humanizaci magistrály se nebrání ani náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podle něj je však nutné si uvědomit, že magistrála i nadále zůstane dopravní tepnou, a tak je nezbytné provádět tu takové zásahy, které nepovedou k ubírání jízdních pruhů. „Když se podíváte do Paříže, je tam Champs-Élysées, ve Vídni je Ringstrasse. To jsou dopravní tepny, které však přece jen nerozdělují město,“ popsal obdobné příklady z evropských metropolí Adam Scheinherr.

Podle náměstka se v rámci magistrály teď město soustředí na uzounký chodníček od hlavního nádraží směrem k Vinohradské, který je nedůstojný a po kterém často chodí turisté se zavazadly a nestačí se divit. „Chodník by měl být rozšířen, jednáme se SŽDC o lávce,“ řekl Adam Scheinherr. „Řešíme teď však zejména dopravní problémy Prahy, které „hoří“. Toto je spíš přidaná hodnota, co by se pro město mělo udělat. Ještě se tomu budeme věnovat,“ dodal náměstek.

Fotogalerie
9 fotografií