Nová platforma, pod kterou bude Hvězdárna a planetárium hlavního města Prahy vystupovat, sjednotí instituce do jednoho celku. „Už název je matoucí," sdělil ředitel hvězdárny Jakub Rozehnal, který upozorňoval na tři instituce - Štefánikovu hvězdárnu, Planetárium Praha a Hvězdárnu Ďáblice, které se doteď pod tímto dlouhým názvem nacházely. „Jsme sice největší platformou, která se zabývá popularizací astronomie v Česku, ale stále nejsme dostatečně jednotní." A proto vzniklo Planetum.

Cestování časem do minulosti, budoucnosti a cestování prostorem v planetáriu v Praze neskončí. Naopak. Historie podniku má dohromady už půl století, během kterého neutužovalo vztahy. „Doteď jsme z toho moc netěžili, ani spolu dostatečně nekomunikovali," prozradila PR manažerka Dominika Šimoňaková, že je třeba nastavit změnu. „Lidé si doteď naše instituce pletou," nešetřila manažerka sebekritikou podniku.
Video
délka: 00:55.34

Na co se můžete těšit v Planetu? Eva Fornálová

Chceme být jedni z nejlepších!

„Chceme se stát jedním z nejlepších vesmírných center v Evropě," svěřila Šimoňaková, že ve Stromovce objevíte největší v Česku a jedno z největších promítacích pláten v Evropě, které chystá velkolepé i filmové projekce.

Chystají se nové navigace, kudy se k institucím dostat. Vznikl jednotný web, kde od 1. listopadu dohledáte veškeré informace. Stejně tak Planetum ožije i na sociálních sítích. Do budoucna se tady budou promítat i filmy s vesmírnou tématikou - pro dospělé, ale i pro děti. V hvězdárně pak bude možné sledovat, kromě planet, i výstavy. Vše, co se chystá, objevíte na planetum.cz.

A proč to všechno? Důvodem byla nízká návštěvnost v uplynulých letech. Až v roce 2018 se novému řediteli povedlo postupně zvedat ze dna. „Od konce května jsme začali uvádět pořad, kdy se celá polokoule hýbe a nejste svědky jen statické projekce," vysvětloval, proč se od května začalo planetáriu dařit. „Věříme, že se po dlouhé době staneme opět nejnavštěvovanější institucí v Česku."

Fotogalerie