Z celkového počtu zaregistrovaných vozů je 844.613 osobních automobilů, což je o necelých 50.000 víc než předloni. „Na území Prahy se celkový počet registrovaných motorových vozidel výrazně zvyšoval až do roku 1999, poté se nárůst zpomalil. Ke konci roku 2017 připadal v Praze jeden automobil na 1,5 obyvatele,“ řekl Vladimír Kadlec z Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK). Vliv má podle něj i to, že v Praze sídlí řada firem, které zde auta registrují. Řidiči pak v součtu loni najezdili po Praze 7,3 miliardy kilometrů. 

Nejvytíženější silnicí i mostem byl zmíněný Barrandovský most. Druhou nejvytíženější komunikací byla Jižní spojka mezi 5. května a Vídeňskou, kudy projelo denně 129.000 aut. Křižovatka Jižní spojky s 5. května je pak nejzatíženější křižovatkou v Praze. „Úseky na městském okruhu patří k nejzatíženějším v Praze i České republice,“ řekl Kadlec. Na třetím místě je Strakonická mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem.

Vede MHD

Nejvytíženějším tunelem byl pak loni Zlíchovský s 90.000 aut denně. Teprve za ním se umístily části tunelového komplexu Blanka, z nichž projede nejvíc aut Dejvickým tunelem, a to 88.000 aut denně.

Nejvyužívanější je však v Praze veřejná doprava. Lidé po městě absolvují 49 procent všech cest právě MHD. Na automobilovou dopravu připadá asi 29 procent cest, přičemž je v hlavním městě obsazenost aut dlouhodobě 1,3 člověka na automobil. Pro srovnání, v roce 1990 to bylo 1,71 a v roce 2000 1,44 člověka na automobil. V Praze pak 26 procent lidí chodí pěšky a jedno procento tvoří cyklisté. Zbytek kombinuje více druhů dopravy.

Pražská MHD ročně přepraví asi 1,3 miliardy cestujících, z toho 1,26 miliardy přímo v Praze. Zbytek lidí připadá na území Středočeského kraje, kam pražská integrovaná doprava zajíždí.

Nejvíce lidí, zhruba 436 milionů, loni jelo metrem. To je o něco méně než předloni. „Počty lidí v metru ovlivnilo, že byla uzavřena řada vestibulů metra. Proto došlo k poklesu. Naopak vlak, autobusy a tramvaje - tam je vidět nárůst," řekl Martin Šubrt, zástupce ředitele organizace Ropid, která organizuje pražskou MHD. Po metru jezdí nejvíce lidí autobusy a pak tramvajemi. Železnici využije ročně 39,5 milionu cestujících.