Pachtovní smlouvy magistrát s Prahou 6 podepíší podle náměstka primátorka Petra Dolínka (ČSSD) v nejbližších dnech. „Součástí pachtovní smlouvy je, že Praha 6 může správu těchto garáží přepustit své společnosti SNEO, a také to, že minimálně jedno patro musí být určeno pro rezidenty. Cena je 800 korun za měsíc za parkovací místo. Je ale na městské části, zda využije pro rezidenty pouze jedno patro,“ řekl Dolínek.

Poté, co bude garáž zprovozněna, město zruší parkoviště v ulici U Prašného mostu nedaleko výjezdu z tunelu Blanka, kde vznikne pěší zóna. Podle Dolínka tak vznikne nové propojení Dejvic s Hradem. „Měla by to být další nástupní trasa pro návštěvníky Pražského hradu,“ uvedl. V prvním patře je podle Dolínka 76 parkovacích míst pro auta a šest pro motocykly, ve druhém je asi stovka míst a ve třetím 119 míst pro auta a další pro motorky.

Smlouva na deset let za 100 tisíc měsíčně

Smlouva mezi městem a Prahou 6 bude platit deset let a radnice městu bude platit 100 tisíc korun měsíčně. Výše nájmu a podobně se v budoucnu mohou měnit v souvislosti s tím, jak budou využívány a podobně. Zmíněná cena parkovného 800 korun bude garantována na příštích 36 měsíců.

Parkoviště dlouho zela prázdnotou

Při stavbě Blanky vzniklo podzemní parkovací stání nejen u Prašného mostu, ale i na Letné. Otevření garáží bylo několikrát odloženo. Původně měly být otevřeny po zprovoznění Blanky, které se opozdilo o několik let. Letenské garáže, do kterých se vejde více než 800 automobilů, byly otevřeny loni v září. Třetina míst je vyhrazena obyvatelům Prahy 7.

Cena za stavbu garáží je zahrnuta v ceně tunelu, který vyšel město na více než 40 miliard korun a zprovozněn byl v září 2015. Garáže mají vlastní technologická zařízení, která jsou nezávislá na zařízení Blanky.
Fotogalerie
12 fotografií