Jednovozová tramvaj typu T1 jela po tehdejší třídě Obránců míru (dnešní Milady Horákové). Když se blížila ke smyčce u křižovatky Špejchar, bylo asi 16:45. Řidič si nevšiml, že výhybka zůstala po předchozí tramvaji přehozená doleva, a plnou rychlostí do ní najel.

Vůz prudce zabočil, vykolejil a nakonec se převrátil na pravý bok. Takto se sunul po vozovce dalších 25 metrů, než se zastavil o sloup veřejného osvětlení. Ten pak prorazil střechu tramvaje. Tramvaj se mezitím střetla s osobním autem a zničila zábradlí u chodníku.

„Na místě zemřelo šest lidí a sedmý po převozu do nemocnice,“ popsal před lety tehdejší mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Zemřeli převážně ti, kteří odstředivou silou vypadli ze zadních dveří a tramvaj se na ně pak převrátila.

Toto jsou iniciály a věky sedmi obětí: M. F. (†34), R. J. (†19), R. J. (†38), R. K. (†6), M. M. (†51), P. J. (†28) a A. Z. (†30).

Tramvaj řídil tehdy devětatřicetiletý Miroslav D. Při jízdě nedodržel předpisy a do výhybky vjel rychlostí 40 až 45 km/h. Maximální povolená byla 15 km/h pro přímý směr. Současně také zanedbal povinnost přesvědčit se pohledem o poloze jazyků výhybky. Byl odsouzen jako jediný viník. Jeho trest není znám.

Milena Kárná: Ujela mi před nosem

Z práce v Holešovicích jezdila tramvají 26 domů do Dejvic i Milena Kárná (tehdy 24). Ten den však měla štěstí v neštěstí. Jí a její kamarádce spoj ujel!

„Pamatuji si, že to byl starý typ vozu, který už nejezdí. Když další tramvaj zastavila u Sparty a dál nejela, bylo nám jasné, že se tam něco stalo. Spěchaly jsme tenkrát na trénink a nestíhaly jsme. Až potom jsme se dozvěděly, jaké jsme měly velké štěstí,“ vzpomínala.

Fotogalerie
6 fotografií