Správnost parkování v nově zavedených modrých zónách kontroluje od srpna 2016 speciální vozidlo, které snímá poznávací značky aut. Problémem ale je, že neumí rozlišit běžné vozidlo od auta záchranářů.

Do systému je tedy nutné postupně zadat poznávací značky služebních aut záchranářů tak, aby mohla zdarma zastavit kdekoli.

Podívejte se na jízdu špiónského auta:

Video
délka: 00:38.96

Monitorovací automobil v akci Tadeáš Provazník

Zóny placeného stání slouží především lidem, kteří mají v místě trvalé bydliště. První zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 části Prahy 16. Samy si je provozují radnice v Praze 13, 16 a 22. V těchto lokalitách na parkování dohlíží strážníci, kteří v případě parkování záchranářů pokuty neudělují.

Vloni kvůli rozšíření zón podalo několik desítek obyvatel proti městu hromadnou žalobu. Proti zónám protestuje také Středočeský kraj, který zároveň kritizuje nedostatek záchytných parkovišť v Praze. Magistrát loni ze všech zavedených parkovacích zón získal 330 milionů korun.

Fotogalerie
10 fotografií