Půjde o první P+R parkoviště vybudované po rozšíření modrých zón do několika dalších městských částí. Dojíždějící lidé se tak mohou těšit na 144 volných míst k zaparkování.
Zatím není jisté, kolik přesně budou řidiči platit, ale předběžně se počítá s částkou 20 korun za den, jako je tomu u jiných podobných parkovišť po Praze.
Vedení radnice se však zároveň bojí protestů lidí na sídlišti, kterým se může zkomplikovat doprava. Proto ještě s rezidenty probere připomínky ohledně jejich obav o bezpečnost provozu.
Na Evropské zároveň městská část nainstaluje ukazatel zaplnění parkoviště, aby se předešlo zbytečným vjezdům vozidel do ulice.
Dosud zbytečné parkoviště
Plochu pro parkování v Tobrucké ulici postavili před více než dvaceti lety a měla sloužit pro potřeby obyvatel sídliště. Nikdy však nebyla plně využívána.
V minulých letech měl parkoviště pronajaté podnikatel se záměrem provozovat zde hlídané parkoviště. O službu ovšem nebyl zájem. Od září tu funguje jiný provozovatel, ale moc lidí tu opět neparkuje. Proto se Praha rozhodla z místa udělat P+R parkoviště.
Kvůli úzkému místu v zatáčce dojde zřejmě ještě ke zrušení šesti míst pro stání. A jelikož zatím není splněna podmínka o napojení na Horoměřickou ulici, bude provoz v ulici Arabská a Tobrucká intenzivně sledován.
Zavedení modrých zón trápí hlavně Středočechy, kteří při dojíždění do Prahy nemají kde parkovat. O tématu vedli před volbami vášnivou debatu lídři středočeských kandidátek. Podívejte se:
Krnáčová a Dolínek drtí Středočechy? Modré zóny jako znamení politické arogance?