„My celkově v České republice potřebujeme okolo 150 řidičů, jenom v Praze a okolí je to zhruba 50 řidičů,“ uvedla v pořadu Selfie z Prahy mluvčí Arrivy Nikola Šeligová.

Přihlásit se může také člověk, který autobus nikdy neřídil. „Přijímáme i lidi, kteří mají jen řidičák na osobní auto. Autoškolu jim pak zařídíme a také sami zaplatíme. Navíc jsme řidičům letos opět přidávali. Kdybyste uměl řídit autobus a přišel k nám, máte jistý nástupní bonus 10 tisíc korun. Ale to všechno bohužel nestačí, lidí, kteří by řídit chtěli, je na trhu minimum,“ posteskl si ředitel Arrivy Daniel Adamka.

Firma proto začíná shánět řidiče i na východě. Jelikož ale například na Slovensku řeší stejný problém s nedostatkem autobusáků, musí dopravce hledat ještě východněji.

„Dostáváme se tam, kde už v minulosti byly země západní Evropy, a budeme muset sáhnout po řidičích více na východ. Není to populární říkat, vím to, ale jiné řešení už není. Stejný problém mají dnes i v Polsku a na Slovensku, takže nejde už ani spoléhat na to, že bychom si půjčili řidiče z těchto zemí,“ dodal Adamka.

Firmě ROPID, která v Praze organizuje dopravu, už s Arrivou dochází trpělivost. Zatím jí za každý neodjetý kilometr udělovala pokuty, teď plánuje další trest. 

„Letos zaplatili kolem 350 tisíc korun. Nejhorší byla situace v červnu, kdy se denní počet neodjetých spojů pohyboval v pracovních dnech mezi deseti a třiceti. Plánujeme Arrivě sebrat některé linky, jednáme o tom,“ uvedl mluvčí ROPID Filip Drápal.

Na reportáž o nedostatku řidičů i na to, jak vznikaly názvy městských částí v Praze, se podívejte ve zpravodajské show Selfie z Prahy: 

Video
Video se připravuje ...

Neuvěřitelná proměna míst z filmů o chobotničkách! A jak vznikl název vaší čtvrti? Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček