Po dlouhých sedmi měsících se v pátek dopoledne otevřela lanová dráha na Petřín pro veřejnost. V září šla do nutné rekonstrukce kvůli její zastaralosti, a jelikož byl rozsah oprav ojedinělý, trvaly opravy celou zimu.

Dráha se dočkala nového mostu ve stanici Nebozízek. Ten původní byl velice zastaralý, kvůli špatnému podloží se dokonce nakláněl do stran. Po jeho přestavbě musely být položeny také nové koleje. Celá zastávka prošla rekonstrukcí od schodů až po osvětlení.

Slavnostní znovuotevření lanovky na Petřín. Podívejte se na video:

Video
Video se připravuje ...

Všichni na Petřín! Lanovka se po opravě vrátila do provozu. Tadeáš Provazník

Stanice Petřín se dočkala na pohled spíše kosmetických změn, zlepšena byla ovšem bezpečnost systému a technologické zázemí. Újezd prošel na pohled více změnami. Rekonstruovala se vstupní hala, nástupiště i toalety. „Lanovka na Petřín je už dlouhá léta nejvýznamnější dopravní atrakcí Prahy. Využívají ji tisíce Pražanů i turistů, proto jsem rád, že se rekonstrukci podařilo dokončit a s nastupujícím jarem bude lanovka opět plně k dispozici,“ řekl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Cenovka 24 milionů

Oprava to byla opravdu rozsáhlá a spolkla i nemalé peníze. „Úspěšně jsme završili dosud nejrozsáhlejší a zároveň nejdelší rekonstrukci petřínské lanové dráhy, která zajistí především větší stabilitu, bezpečnost a komfort pro cestující, náklady v souladu s plánem nepřesáhly 24 milionů korun,“ řekl dále Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha.

První jízda lanovky s obyčejnými lidmi od jejího uzavření v září roku 2015:

Lanovka je dlouhá 510 metrů a je v provozu od roku 1891. Ročně přepraví kolem 1,9 milionů cestujících a na celé trase jsou jen tři zastávky. Újezd, Nebozízek a Petřín. Od pátku bude jezdit podle letního řádu, tedy každých deset minut. V případě většího vytížení dráhy přes léto jsou nasazovány i další soupravy. V loňském roce tak jela například 632 jízd navíc. 

Fotogalerie
8 fotografií