Klidná lokalita na okraji Prahy v moderním sídlišti, kde by si Pražané mohli odpočinout od shonu a klidně zde vychovávat děti. Tak na první pohled působí Metropole na Zličíně. Do prvního obchodu či zastávky to ale mají kilometr cesty podél rušné silnice, přičemž potkají pět projíždějících autobusů. Problémem ale je, že přímo v obytné zóně žádný nestaví.
„Mám nemocnou nohu a jdu si pro léky, ale nic jiného mi nezbývá, než jít pěšky," zoufá si starší paní původně z Vodňan redaktorovi Blesku. „Na začátku nám slibovali autobus na Zličín, ale pořád k nám nic nejezdí,“ pokračuje. Na cestě k nejbližší autobusové zastávce musí přejít čtyři semafory, „přestat dýchat“ na křižovatce, kde neustále zapáchá kanalizace, koupit si léky a jít znovu zpět. „Je tady špatně řešený chodník, musíme to zbytečně obcházet, což je ale o stovky metrů dál, tak si to všichni zkracují přes pole," stěžuje si další obyvatelka sídliště původem z Velké Británie.
Starostka městské části Praha Zličín Marta Koropecká (BPP) o problému ví a snaží se jej řešit. „Developer nabídl řešení, které se ale obyvatelům nelíbilo, následně se do toho vložil ROPID a jednání tedy pokračují. Jak dlouho to bude trvat, ale nevím," říká Blesku starostka.Developer a pražský dopravce se stále nedohodli
Central Group, který přislíbil dopravu na sídliště, nabídl řešení, ale až pozdě si uvědomil, že sídliště na to „vlastně“ není stavěné. „Pro umístění nástupní, konečné a manipulační zastávky uprostřed bytového areálu z našeho pohledu totiž nejsou kapacitně uzpůsobeny komunikace. Toto řešení by si navíc vyžádalo výraznou změnu silničního provozu v celém areálu,“ uvedla pro Blesk Marcela Fialková, tisková mluvčí Central Group.

Občanům tak nezbývá nic jiného, než čekat dále. „Mně to tolik nevadí, už jsem si zvykla, ale až budu mít jednou dítě, tak bych to asi taky řešila,“ dodala pro Blesk.cz jedna z obyvatelek.