Na území hlavního města je 22 vlakových stanic a zastávek, které obsahují budovu, uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. „Do loňského roku jsme dokončili osm akcí za zhruba 0,5 miliardy korun,“ řekla. Jde například o budovy na Zličíně, v Uhříněvsi, Edenu či oprava fasády Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží.

Zbraslav, Horní Počernice, Vysočany

V letošním roce bude Správa železnic investovat či již investuje do sedmi nádražních budov 1,6 miliardy korun. „Některé budou ještě letos dokončeny, jiné budou pokračovat i v dalších letech,“ řekla Eberl Friebová. Jde například o nádraží ve Zbraslavi, Horních Počernicích, interiéry Fantovy budovy či nádraží ve Vysočanech. To se poprvé otevřelo veřejnosti 4. října 1873, spolu s tratí z Nymburka do Prahy.

Součástí některých rekonstrukcí nádražních budov byla podle Eberl Friebové i oprava celé stanice, včetně nástupiště, podchodu a podobně. „Příkladem je právě stanice Praha-Vysočany, kde v rámci kompletní modernizace stanice došlo k odstranění původní budovy a k vybudování nové odbavovací haly. Ta cestujícím slouží od loňského podzimu. Kompletně plánujeme stavbu dokončit letos v polovině prosince,“ dodala Eberl Friebová.

Novinky

V přípravě má nyní Správa železnic podle Eberl Friebové dvě stavby, a to rekonstrukce nádražní budovy na Smíchově a nové odbavovací haly na pražském hlavním nádraží. Přestavba smíchovské nádražní budovy bude podle SŽ stát odhadem 1,1 miliardy korun. Správa železnic očekává, že čtyřpodlažní budovu postaví mezi roky 2026 a 2028.

Projekt nového hlavního nádraží v Praze je ve fázi soutěžního dialogu. Měl by ale například zlepšit tramvajové spojení s nádražím. Dalšími kroky bude proměna Vrchlického sadů a propojení s metrem D.

Video
Video se připravuje ...

Pohled na trať z čela soupravy - Masarykovo nádraží Pohledzvlaku.cz

Fotogalerie
26 fotografií