Cesta do podchodu povede od Památníku ticha a následně lidé projdou podchodem pod provizorní kolejí, který vyústí v Argentinské ulici. Celková délka podchodu bude zhruba 430 metrů. Po dokončení jej bude mít ve správě městská firma Technická správa komunikací (TSK).
„V předstihu jsme v lokalitě umístili prefabrikát budoucího tělesa železničního náspu, který umožní zřídit průchod pod provizorní kolejí pro vlaky v trase Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou. Hlavní část prací proběhne od srpna do září letošního roku,“ uvedl Nevola.
Slavnostní zahájení modernizace trati v Holešovicích doprovázelo klasické poklepání na základní kámen. (12. leden 2023) David Zima
Neprostupná lokalita se změní
O propojení lokalit se mluví už několik let. Před zhruba třemi roky například vznikl nápad na vybudování provizorní lávky. Z toho nakonec sešlo, neboť by zasahovala do pásma vedení vysokého napětí.
Lidé dnes kvůli železnici z Veletržní do Argentinské musí celou lokalitu Bubnů-Zátor obcházet buď z jihu kolem stanice metra C Vltavská, nebo ze severu ulicí Železničářů. V obou případech jde o cestu dlouhou zhruba 1,5 kilometru. Druhou možností je objet oblast tramvajemi.
Na území Bubnů-Zátorů v budoucnu vznikne nová čtvrť. Na území o rozloze 110 hektarů bude bydlet až 25 000 lidí, mají tam být administrativní budovy a vznikne nový park.
Pražané vs. železniční mosty: U výtoňského se volá po zachování, hrdlořezským zase vadí „devastace“ krajiny

Modernizace trati
V polovině března začala dvouletá výluka mezi Bubny a Dejvicemi, která je součástí modernizace trati Kladno - Praha rozdělené do osmi úseků. Zatím je dokončen jediný, a to Negrelliho viadukt, který se otevřel v roce 2020. Kompletně by trať mezi hlavním městem a Kladnem měla být zmodernizována v letech 2029 či 2030 a úprava vyjde na zhruba 40 miliard korun.