Zřízení kruhového objezdu na Klíčově v místě, kde se spojují ulice Letňanská, Čakovická a Ke Klíčovu, byl dlouhá léta prioritou radnice Prahy 9. Na přelomu let 2018 a 2019 se ji podařilo realizovat. Důvodem jeho zřízení byl především počet nehod, které se na pětiramenné křižovatce odehrávaly. Mimoto zde měly problém projíždět i autobusy pražské MHD, konkrétně linka č. 151 jezdící mezi Poliklinikou Prosek a Vysočany.

Rok před zahájením stavebních prací nechala radnice na křižovatce provizorně umístit značení kruhového objezdu, které prokázalo, že by jeho definitivní zřízení dávalo smysl a dopravě by to ulehčilo.

Jen o novou „silnici“ nešlo

„Nejdříve bylo nutné opravit a přeložit stávající inženýrské sítě pod povrchem vozovky,“ líčí mluvčí devátého městského obvodu Marie Kurková. „Pražské vodovody a kanalizace zahájily stavební práce na vodovodu a kanalizaci v polovině dubna 2018. Dokončeny byly do konce června. Na ně navazovala rekonstrukce plynovodu Pražskou plynárenskou.“ Až následně se dal budovat nový kruhový objezd.

Ten byl 8. prosince 2018 zprovozněn ve zkušebním provozu, který byl ukončen letos na jaře, v polovině dubna byla křižovatka otevřena. Ani tak se ovšem nezdá, že by práce na okružní křižovatce byly u konce. Radnice totiž se zřetelem na zdejší rezidenty hodlá řešit regulaci projíždějících vozidel, které po zřízení kruhové křižovatky nabyly na kvantitě.

Kruhová pětiramenná křižovatka Ke Klíčovu je od dubna v plném provozu.
Kruhová pětiramenná křižovatka Ke Klíčovu je od dubna v plném provozu.
Autor: TSK Praha

Tisíc aut do hodiny a půl

„Nechci nijak zlehčovat dopravní situaci v ulici Nad Krocínkou, protože téměř tisíc aut, která tu projela při sčítání od 7 do 9:30 hodin je na rezidentní zónu skutečně hodně,“ je si vědom radní pro dopravu Prahy 9 Tomáš Holeček (ODS). V úvahu přicházely retardéry v místě křižovatky. Ty nakonec po závazném stanovisku Policie ČR, která je odmítla, instalovány nebudou. Není vyloučeno, že dojde k návrhu jiného řešení, které by místní obyvatele mohlo uspokojit.