„Z naší zkušenosti se jasně potvrzuje, že v úvodu právě začínající topné sezony a v souvislosti se zateplováním školních objektů jsou tyto naše kontroly nanejvýš důležité,″ uvádí ředitel HSHMP Jan Jarolímek. „Děti potřebují mít ve třídách nejen dostatečné teplo, ale také čerstvý vzduch, který udržuje jejich bdělost a koncentraci.″

Chce to jen více větrat

V okolo 40 % učeben bylo při měření kvality ovzduší shledáno neuspokojivé. Mohla za to vysoká koncentrace oxidu uhličitého, který může způsobovat bolesti hlavy, únavu či závratě. Vzniká přirozeným dýcháním člověka. Řešení jeho nadbytku je přitom velice prosté. Stačí obyčejné větrání.

Nejen větrání je ovšem důležitým faktorem, který má vliv na kvalitu ovzduší. „Základem pro přijatelnou kvalitu ovzduší ve vnitřních prostorách je také přijatelně velký prostor pro každou přítomnou osobu, takzvaná vzduchová kostka,″ dodává Jan Jarolímek.

Preventivní doporučení

HSHMP tak z preventivních důvodů doporučuje především intenzivní krátké větrání uzavřených prostor, ve kterých se koná výuka. Více než délka větrání je důležitá jeho četnost. Hygienici doporučují větrat učebny ideálně každou přestávku. Kvalitě ovzduší výrazně prospěje i nepřetápění místnosti. Teplota by se měla držet okolo 20° C.