„Praha 4 se stala klínem mezi Prahou 2 a Prahou 5, kam svá auta parkují mimopražští řidiči, kteří už nemohou v těchto městských částech bezplatně zaparkovat. Naše ulice a komunikace jsou přeplněné i v místech, kde to může ohrozit bezpečnost silničního provozu. Proto nastal čas pro zavedení parkovacích zón také u nás,“ uvedl starosta Petr Štěpánek (Trojkoalice/SZ).
Nový systém odstavování vozů se má „na čtyřce“ objevit v souladu s návrhem projektu zón placeného stání, okruh parkujících rezidentů se přitom rozšíří také na obyvatele Kunratic.
Neudržitelná situace je v současnosti podle radnice zejména podél trasy metra C, podél tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích, které hraničí s územím Prahy 2 a Prahy 5. Na těchto místech mnoho aut parkuje celý den, čímž dochází ke snížení počtu parkovacích míst pro návštěvníky úřadů nebo zdravotnických zařízení.„Jsem rád, že se naše městská část připojí k civilizovaným velkoměstům západní Evropy, kde cílem je, aby občan měl možnost i garanci, že zaparkuje v blízkosti svého bydliště. A jsem naprosto přesvědčen, že Praha 4 nemá sloužit jako parkoviště pro mimopražské obyvatele, kteří od nás pokračují dále do centra města,“ prozradil zástupce starosty Lukáš Zicha (STAN – Tučňák).
Nově vznikající zóny placeného stání v Praze monitoruje speciální auto. Jak vypadá v akci?
Monitorovací automobil v akci Tadeáš Provazník