„Praha 4 se stala klínem mezi Prahou 2 a Prahou 5, kam svá auta parkují mimopražští řidiči, kteří už nemohou v těchto městských částech bezplatně zaparkovat. Naše ulice a komunikace jsou přeplněné i v místech, kde to může ohrozit bezpečnost silničního provozu. Proto nastal čas pro zavedení parkovacích zón také u nás,“ uvedl starosta Petr Štěpánek (Trojkoalice/SZ).

Nový systém odstavování vozů se má „na čtyřce“ objevit v souladu s návrhem projektu zón placeného stání, okruh parkujících rezidentů se přitom rozšíří také na obyvatele Kunratic.

Neudržitelná situace je v současnosti podle radnice zejména podél trasy metra C, podél tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích, které hraničí s územím Prahy 2 a Prahy 5. Na těchto místech mnoho aut parkuje celý den, čímž dochází ke snížení počtu parkovacích míst pro návštěvníky úřadů nebo zdravotnických zařízení.

„Jsem rád, že se naše městská část připojí k civilizovaným velkoměstům západní Evropy, kde cílem je, aby občan měl možnost i garanci, že zaparkuje v blízkosti svého bydliště. A jsem naprosto přesvědčen, že Praha 4 nemá sloužit jako parkoviště pro mimopražské obyvatele, kteří od nás pokračují dále do centra města,“ prozradil zástupce starosty Lukáš Zicha (STAN – Tučňák).

Nově vznikající zóny placeného stání v Praze monitoruje speciální auto. Jak vypadá v akci?

Video
Video se připravuje ...

Monitorovací automobil v akci Tadeáš Provazník