Ve středu skončilo období, kdy „Praha 6“ nechala zkušebně vypnout semafor na křižovatce Bělohorská – Pod Královkou. Pro silně frekventovanou silnici to bylo jen dvouměsíční čekání na nehodu a strach z přecházení. 

„Po zkušenosti, kdy nás na přechodu pustilo až páté auto nebo nás řidič přehlédl, už děti na kroužky nepouštím bez doprovodu. Je to velice nebezpečné pro všechny,“ okomentovala na internetu vypnutí semaforu jedna z maminek.

Lidé si na semafor zvykli

Semafor na místě před lety začal fungovat kvůli objízdné trase, pak jej zřejmě někdo zapomněl vypnout. Za tu dobu si na něj ale řidiči i chodci zvykli a vypnutí semaforu tak pro ně znamenalo velkou přítěž.

Semafor na Bělohorské s ulicí Pod Královkou je opět v provozu.
Semafor na Bělohorské s ulicí Pod Královkou je opět v provozu.
Autor: shutterstock

„Vzhledem k tomu, že si však na tento konkrétní semafor místní lidé zvykli, přistoupilo se k jeho opětovnému zprovoznění,“ říká pro Blesk.cz mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.

Další semafory zůstávají vypnuté

Z odborné analýzy Technické správy komunikací hlavního města Prahy vyplynulo, že další dva vypnuté semafory na křižovatkách Bělohorská–Myslbekova a Bělohorská–Vaníčkova problémové nejsou.

Po zrušení objízdné trasy Bělohorskou–Myslbekovou je zde minimální provoz, přesto jsou stále v činnosti všechna světelná signalizační zařízení pro chodce v této oblasti. Jejich přínos pro bezpečnost chodců je negativní – vzhledem k volnosti silnic přechází 80 % lidí na červenou,“ navrhovali i sami obyvatelé Prahy 6. 

Jiné to však bylo u křižovatky Bělohorská – Pod Královkou. Ta je podle hodnocení jako neřízená na hranici kapacity, a proto radnice i Technická správa komunikací od záměru upustila.

„Městské části Praha 6 každopádně nepřísluší semafory vypínat, to spadá do výsostné kompetence pražského magistrátu,“ upřesňuje nakonec Churavý.