Trasa se napřímila a její součástí je také 95 metrů dlouhá výhybka. Právě ta umožňuje vlakům rychlejší jízdu. „V republice jsou zatím v provozu pouze dvě. Kvůli délce výhybky šlo o náročnou montáž i dopravu. Musel být použit speciální vůz pro přepravu a pokládku,“ vysvětlil David Sichrovský z firmy Swietelsky Rail CZ.

Vlaky od Domažlic i Chebu musely dosud při vjezdu do Plzně zpomalovat až na 40 kilometrů za hodinu, přitom povolená rychlost na dříve modernizované chebské trati je 110 kilometrů za hodinu a na opraveném hlavním nádraží 80 kilometrů za hodinu.

Druhá kolej

Od listopadu pak bude mít úsek od Jižního předměstí k výhybce pod Zátiším druhou kolej. První část trati Plzeň–Domažlice se tak zdvojkolejní a bude připravena na plánovanou elektrifikaci.

V červenci se v lokalitě řidičům otevřela v Domažlické ulici nová estakáda přes železniční trať. Ta je spolu s kruhovou křižovatkou součástí 1,1 kilometru dlouhé přeložky hlavního silničního tahu na Domažlice. Nový most umožňuje mimoúrovňové křížení železniční trati s vozovkou.

VIDEO: Stavební práce na Domažlické trati loni v únoru.