Podle soudkyně Ivany Růžičkové se neprokázalo, že za volantem seděl právě Tomáš G. „Skutek je trestným činem a stal se. Z provedených důkazů nelze ale jednoznačně tvrdit, že řídil právě obžalovaný,“ uvedla.

Státní zástupce Pavel Hajný v obžalobě uvedl, že Tomáš G. ve voze vezl další dva lidi. Při nebezpečné jízdě se podle něj celkem třikrát pokusil ze silnice vytlačit vůz, ve kterém cestovali čtyři lidé. Při incidentu se jelo rychlostí i 177 km/h.

„Kdyby vůz Toyota vyjel mimo vozovku a převrátil se, cestující by podle znalců z oboru soudního lékařství utrpěly zranění a to nejméně zlomeniny rukou a nohou, klíčních kostí a horních žeber,“ řekl státní zástupce.

Auto jsem neřídil

Tomáš G. odmítl, že by za volantem seděl on, řídil prý Ivan P., který před několika lety zemřel. „Do auta jsem nastoupil a zase vystoupil v Praze. Na cestě z Prahy do Chebu a zpět se nikde nic nestalo, o žádném incidentu nic nevím. Byl jsem překvapený, když tři měsíce po této cestě do Chebu za mnou přišli policisté s tím, že jsem měl někoho vytlačovat ze silnice,“ tvrdil Tomáš G.

Jinak ale mluvila Jitka U., která cestovala ve vytlačovaném voze. „Šlo nám o život. Musel vědět, že nás může zabít. Vím na sto procent, že za volantem seděl on. Najížděl a vytlačoval nás celkem třikrát. Když jsem zjistila, že nejde o legraci, měla jsem veliký strach a hned jsem volala na policii,“ řekla Jitka U.

„Nejdříve na nás zezadu najížděl. Pak jel vedle nás a celým bokem auta se nás snažil vytlačit ze silnice. Pak se dostal před nás,“ popsala první vytlačování Jitka U.

Kameny létaly od krajnice

Krátce nato mělo dojít k druhému incidentu. „Audi Q7 hodně zpomalilo. Jelo 40 km/h., my za ním, a tak jsme projeli celou vesnicí. Za obcí jsme ho předjeli a pokračovali normální cestovní rychlostí asi 90 km/h dál. Zase nás dojel a opět nás vytlačoval ze silnice. Jeli jsme koly po krajnici a kameny nám létaly do podběhů. To už jsem zjistila, že nejde o legraci a měla jsem strašný strach,“ vzpomínala na druhé vytlačování Jitka U.

Řidič Audi Q7 sešlápl plyn a toyotě ujel. „Čekal na autobusové zastávce. Když jsme ho minuli, vyjel za námi a snažil se nás opět vytlačit ze silnice. Zase se dostal před nás, my vyhodili blinkr, že odbočíme. Tím jsme ho zmátli. On vyjel na sjezdu z cesty a my na poslední chvíli změnili směr jízdy a pokračovali dál po hlavní,“ uvedla o třetím vytlačování Jitka U.

Cíl byl nás zranit

K havárii toyoty nedošlo jen kvůli včasné a rychlé reakci řidiče Davida S., a to i kvůli jeho praxi při řízení závodních vozidel na okruzích. Cíl řidiče druhého vozu byl podle něj jasný, šlo o to zranit pasažéry vozu Davida S., který podle svých slov dělal manévry, které je zachránily.

„Při tom jsem se o nás bál. Byl to nepříjemný pocit, zvláště když řídíte a máte ještě tři lidi v autě, za které máte zodpovědnost. Když nás naposled vytlačoval z cesty, bylo to při rychlosti 177 km/h, takže to bylo hodně nebezpečné. Vážnost situace jsem si ještě více uvědomil, když jsme pak byli na místě s policií a ukazovali jim, co se tehdy odehrálo. Uviděl jsem kolem cesty betonové mostky a sloupy. Kdybychom v nich tehdy skončily, mohlo být po nás,“ uvedl David S.