Takřka pět miliard chce vedení firmy investovat přímo do Tatry Trucks a dalších 2,5 miliardy do snižování negativních vlivů na životní prostředí její dceřiné společnosti Tatra Metalurgie. Investiční program bude financován z několika zdrojů.
„Bankovní úvěry a interní zdroje pokryjí 3,3 miliardy korun. Dotace pokryjí 1,3 miliardy korun na ekologizaci slévárny a kovárny v rámci Tatra Metalurgie, což představuje 54 procent nákladů této investice. Navýšení základního kapitálu přinese pro společnosti Tatra Trucks a Tatra Metalurgie dalších 2,7 miliardy korun,“ vypočetl mluvčí firmy Andrej Čírtek. Firma chce totiž dosavadní výrobu 1548 aut za rok zdvojnásobit.
Zájem o tatrovky
Ambiciózní plán je odpovědí na silnou poptávku po civilních i vojenských vozidlech a potvrzením důvěry v potenciál značky Tatra. „Naším cílem je přeměnit Tatru v moderní továrnu, která bude schopna uspokojit rostoucí poptávku po našich vozidlech na západních trzích i po celém světě a zároveň splnit přísné požadavky na udržitelnost," uvedl ředitel Daniel Bekeš. Plán ještě firma předloží svým akcionářům a doufá, že jej podpoří.
Ve firmě nyní pracuje přes 1800 zaměstnanců, dalších 500 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. Investice tak slibují i nová pracovní místa.
VIDEO: Pavel Tichavský (67) pracuje v kopřivnické Tatře 47 let i jako zkušební řidič.
Pavel Tichavský (67) pracuje v kopřivnické Tatře 47 let i jako zkušební řidič. Karel Janeček