Při tragédii, kdy pendolino v plné rychlosti narazilo do kamionu stojícího mezi závorami, zemřeli v roce 2015 tři lidé, včetně strojvedoucího. Viník, polský kamioňák, který vjel na přejezd na červenou, vyfasoval 8 a půl roku vězení.

Video
Video se připravuje ...

Přejezd ve Studénce čeká proměna. Blesk.cz - Michal Charbulák

Deset let poté se po složitých přípravách projektu chopili kladívek ministr dopravy Martin Kupka, šéf Správy železnic Jiří Svoboda, starosta Studénky Libor Slavík a další hosté.

„Jde o jeden z nejnebezpečnějších přejezdů v Česku. Dá se říci, že je takřka ‚začarovaný‘, přestože je jasné, že problémy přicházejí především ze strany řidičů. Loni tu bylo u nich zaznamenáno přes 200 přestupků,“ řekl ministr Kupka.

Pasáž každému zvlášť

Od podjezdu za 600 milionů korun si všichni slibují výrazné zvýšení bezpečnosti. Bude dlouhý 26 a půl metru a široký přes 12 metrů. „Díky tomu jej bude možné rozdělit na tři samostatné části pro bezpečný provoz osobních aut, cyklistů i chodců,“ řekl za Správu železnic generální ředitel Jiří Svoboda.  

Součástí projektu je i nová obslužná silnice pro kamiony. „Občanům se za dočasné nepohodlí omlouváme,“ řekl starosta Libor Slavík.

Přejezdoví rekordmani

Česko je rekordmanem co do počtu přejezdů vzhledem k délce železniční sítě. Ta má necelých 10 tisíc kilometrů, přejezdů je na nich 7533! „To nemá minimálně v rámci Evropy obdoby,“ dodal ministr dopravy Martin Kupka.

Podle šéfa Správy železnic proto není úplně jednoduché přejezdy upravovat tak rychle, jak by si veřejnost přála. Ve Studénce byly třeba problémy s výkupem potřebných pozemků. „Letos hodláme k vyšší bezpečnosti upravit 128 přejezdů,“ uzavřel Jiří Svoboda.

Fotogalerie
4 fotografie