Modernizace stanice je klíčovým projektem, který umožní výrazné zlepšení veřejné dopravy v této oblasti. Po rekonstrukci budou moct vlaky jezdit ve směru od Ostravy až do zastávky Havířov střed.

Samotná nádržní hala prošla nákladnou rekonstrukcí za více než čtvrt miliardy v nedávných měsících. Původně se přitom dokonce uvažovalo, že památkově chráněný objekt, by se zboural.

Video
Video se připravuje ...

Rekonstrukce výpravní haly nádraží v Havířově. spravazeleznic.cz

„Jedním z nejdůležitějších aspektů modernizace je snaha o zajištění plné bezbariérovosti. Cestující budou mít přístup k novým nástupištím bez jakýchkoliv obtíží. Prodloužíme podchod až do místní části Šumbark, čímž odstraníme dosavadní bariéru, kterou zde železnice představuje,“ řekl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Dělníci rovněž opraví železniční svršek a spodek, mosty a propustky. „Díky plánované instalaci nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení se sníží riziko nežádoucích událostí a bezpečnost cestujících bude na nejvyšší úrovni,“ uvedl mluvčí SŽ Jan Nevola.

Součástí stavby je také kompletní obnova trakčního vedení, což umožní výhledové přepnutí napájení ze stejnosměrného na střídavé napětí. „To povede k efektivnějšímu a ekologičtějšímu provozu vlaků," doplnil Nevola.

Na projekt by mělo směřovat až 2,2 miliardy korun z evropských dotací. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.

Fotogalerie
10 fotografií