„Každý ví, že auto stárne, když se nepoužívá. Odhadem na parkovišti ‚leží‘ okolo sedmi milionů,“ stěžoval si Blesk.cz jeden z obyvatel a přidal se i jeho kolega. „Beztak byly zase nějaké výhodné dotace, tak SUV nakoupili, aniž by pro ně měli využití. Rozum to nebere,“ přemítal Petr Waszut.
S názorem, že auto, které nejezdí, chátrá možná i rychleji, než když je v provozu, souhlasí i automechanik Adam Balík z ostravského Autoservisu Morava.
Nejezdí, chátrají
„Nezáleží na tom, zda jde o starý či nový vůz. Dlouhodobé odstavení nesvědčí ani jednomu. Neježdění se projeví na hadicích, rozvodech, zatuhnutí brzd a oxidaci v motoru. Zvlášť, když je auto zaparkované venku,“ dodal Balík.
Podle Kamily Langerové, tiskové mluvčí hasičského záchranného sboru, pod který integrovaný systém spadá, výrobce vozidla dodal koncem loňského roku.
Teprve vybírají, kdo je polepí
Zatímco SUV stojí od loňska v řadě na parkovišti, teprve nyní se řeší veřejná zakázka na zhotovitele, který je polepí. „Součástí dodávky nových aut nebyly bezpečnostní prvky, které jsou nezbytné k tomu, aby auta mohla být zařazena do operačního nasazení. Jedná se o výstražná světla, bezpečnostní polepy a podobně,“ popsala mluvčí s tím, že až bude vybrán a dojde k osazení vozidel, zařadí je do provozu.
VIDEO: Jihomoravská záchranka má dvě speciální sanitky. Jedna uveze až šest pacientů a druhá slouží k převozu orgánů.
Jihomoravská záchranka má dvě speciální sanitky Hynek Zdeněk, blesk.cz