Severovýchodní obchvat Krnova je dlouhý téměř osm kilometrů a jeho stavba přišla na více než miliardu korun. Jeho část bude zároveň sloužit jako protipovodňová hráz. Během provizorního režimu se budou dál provádět dokončovací práce.

„I proto je zatím omezená maximální povolená rychlost na 50 kilometrů v hodině. Dovolené tempo se bude navyšovat do plného zprovoznění plánovaného na prosinec letošního roku,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miroslav Mazal.

Západní trasa v přípravě

Stavba začala v roce 2017 a patří mezi největší svého druhu. Vybudovány byly například mosty v celkové délce více než 800 metrů, protihlukové stěny měří téměř 3650 metrů.

Nyní se už připravuje i západní trasa obchvatu. „Západní obchvat je klíčová stavba a budeme se snažit, aby byla provedena v co nejkratším čase,“ uvedl starosta Tomáš Hradil (Krnovští patrioti).

Trasa západního obchvatu vede velmi členitým územím s velkým převýšením. Komunikace obchvatu, která má délku 3,3 kilometru, je navržena jako dvoupruhová. Její součástí jsou dva mosty dlouhé 171 a 185 metrů. Výška konstrukce bude v některých místech až 15 metrů nad terénem. Odhad stavebních nákladů v cenách roku 2018 je 750 milionů korun.

Nový přechod

Silnice I/57, na níž se město nachází, je součástí významné mezinárodní trasy Ostrava - Opava - Krnov - hraniční přechod s Polskem ve Vysoké-Bartultovicích. Výstavba obchvatu souvisí s otevřením hraničního přechodu v Bartultovicích na Bruntálsku.

Přechod je určen především pro nákladní automobilovou dopravu. Automobilový provoz silně zatížil obce na trase vedoucí k hranicím. Silničáři předpokládají, že po vybudování obchvatu na něj bude převedeno až 4830 aut denně.

VIDEO: Srpen 2017 - začala stavba obchvatu Krnova.

Fotogalerie
7 fotografií