Ocenění v kategorii nejlepší turistický produkt převzal v Brně na veletrhu GO – REGION TOUR náměstek hejtmana kraje Jan Krkoška. „Technotrasu považuji za klíčový produkt cestovního ruchu v našem kraji. Můžeme nabídnout unikátní technické dědictví, které jinde v Česku v takovém rozsahu ani kvalitě nenajdete,“ řekl Krkoška.

„Pro turisty chystáme v Technotrase i pro letošní sezónu další vylepšení, nové zážitkové prohlídky či zapojení zcela nových atraktivit.“

Začínalo se s dvanácti památkami

Projekt Technotrasy s původně dvanácti technickými památkami vznikl v roce 2012, dnes už nabízí třicet míst k navštívení. Kromě největších lákadel, jakými jsou například ostravský Důl Michal a Dolní Vítkovice s Landek Parkem, se do projektu zapojily i méně známé lokality.

Nově tak například vodní mlýn Wesselsky a mlýn v Bartošovicích ukazují mlynářské řemeslo v praxi, v Krnovské synagoze se návštěvníci mohou zaposlouchat do příběhů krnovských průmyslníků a pěchotní srub Na Trati v Bohumíně zajímá nadšence válečné historie.

Návštěvníky vtahují do děje

„V minulém roce se k Technotrase připojil například vápencový lom Kotouč ve Štramberku, který si návštěvníci mohou prohlédnout za plného pracovního provozu,“ popsal Krkoška.

„Zajímavé jsou i nové interaktivní expozice v rýmařovské textilce Hedva Český Brokát. Návštěvníci jsou vtaženi do děje a všemi smysly zažívají reálné situace a příběhy,“ dodal.

Velká cena cestovního ruchu

Velkou cenu cestovního ruchu organizuje již třináctým rokem společnost COT media ve spolupráci s Veletrhy Brno. V kategorii nejlepší turistický produkt kromě Technotrasy v posledním ročníku bodoval i projekt Zlatá stezka Jihočeské centrály cestovního ruchu, který získal 2. místo. Třetí příčku pak obsadil projekt Klapka-filmová Vysočina poprvé, se kterým o umístění bojovala organizace Vysočina Tourism.

VIDEO: Na věž kostela v Klimkovicích usadili loni v létě  novou střechu.