Na vině nebezpečné situace pro řidiče aut byl výpadek proudu. „Kvůli výpadku napájení zabezpečovacích zařízení se spustila na dvou sousedících přejezdech na úseku trati z Albrechtic u Českého Těšína do Ostravy-Bártovic trvalá výstraha,“ řekla mluvčí SŽDC Nela Friebová.

„Hned poté byla železničáři signalizace vypnuta a závory nastavené v horní poloze. Současně dostali strojvedoucí pokyn k jízdě maximální rychlostí 10 km/h,“ dodala.

Závadu ještě v pondělí večer zaměstnanci údržby zařízení opravili. „Vlaky jely opravdu pomalu, že by jistě dokázaly včas zastavit,“ potvrzovali v diskuzích na sociálních sítích řidiči, kteří v tu dobu místem projížděli.

Pomalu a houkat

V případě závady nebo výpadku proudu spustí závory a signalizaci záložní zdroj. Řidiči pak nesmí na přejezd vjet, dokud přivolaní železničáři závory nezvednou a signalizaci nevypnou.

„Výpravčí na nejbližších stanicích dostanou informaci, že signalizační zařízení nefunguje. Strojvedoucí před vyjetím na trať dostanou od výpravčího písemné hlášení o poruše. Přes přejezdy musí projíždět rychlostí, která jim dovoluje okamžitě soupravu zastavit. U toho přerušovaně houkají,“ popsal odborníka na zabezpečovací zařízení na železnici Eduard Viznar.

VIDEO: Nehoda na vlakovém přejezdu v Praze - Uhříněvsi.