Renovací prošel přes třicet let starý závodní speciál v kopřivnické automobilce. Prototypová dílna dala nový motor, převodovku i kabinu, která měla dávno prošlápnutou střechu. Jezdila totiž dlouhé desítky let po afrických dunách.
„Vlastnil ji francouzský podnikatel Jean Philipe. Po Africe tatrovkou vozil turisty,“ potvrdil konstruktér Radim Smolka. Právě on měl to štěstí, že narazil na historický skvost u francouzského podnikatele. Poté se podařilo vůz vrátit do Kopřivnice.
„Je to taková nostalgie, vidět po 30 letech naši krásku opět v takové krásné podobě. Kluci na ní skutečně udělali mnoho práce,“ řekl včera v Kopřivnici pilot původní dakarské posádky z roku 1986 Miroslav Gumulec. Jak říká, šlo o přelomový vůz.
„Tehdy se na nás všichni lepili. Chtěli vidět, jak to jezdí. Měli jsme tehdy pneumatiky s dušemi, které všichni považovali za nevhodné pro Rallye Dakar,“ vzpomíná na třicet let starý závod, který spolu se svými kolegy málem vyhrál.
Jak dopadli v rallye v roce 1986
„Jeli jsme na čele. Na to, že jsme jeli poprvé, to byl velký úspěch. Zapadli jsme ale, nestihli další start, takže nás dvě etapy před koncem ze Saint-Louis do Dakaru vyloučili,“ připomněl Miroslav Gumulec.