V noční můru se změnila zpáteční cesta z egyptského letoviska Marsa Alam pro Danielu a Kristýnu Paulczyňské. Kvůli peripetiím s posunutím odletu o více než 38 hodin obě onemocněly.

„V sobotu ve 13 hodin jsme měli odjíždět od hotelu, ale řekli nám, že pojedeme až v 15 hodin. Odvezli nás na letiště a tam jsme se dozvěděli, že bude další hodina a půl zpoždění,“ popsala Blesk.cz Daniela začátek dramatického návratu. Špatné zprávy tím ale teprve začínaly.

„Nakonec jsme tam zůstali čtyři hodiny, než přišel pán a oznámil, že se let úplně ruší. Autobusy nás odvezli do náhradního hotelu,“ přidala se Kristýna. Ten byl ale děsivý. „Venku bylo asi 40 stupňů, přesto nefungovala klimatizace. Za to tam byli švábi a mravenci,“ dodala.

Obě sestry záhy onemocněly. Daniela zvracela, Kristýna dostala vysoké horečky. Musela navštívit místního lékaře. Voda, kterou dostávaly na pití, odporně páchla kanálem.

Co se stalo?

Čeští turisté zůstali v Egyptě kvůli zrušenému letu společnosti Smartwings. Situace se dotkla klientů více cestovních kanceláří, včetně CK Fischer. Let do Brna měl odstartovat v sobotu v 18:20, ale byl opakovaně odkládán a nakonec zrušen. Turisté se tak vrátili až v pondělí v poledne.

„Za odložením času odletu linky z Marsa Alam do Brna stály technicko-provozní důvody na letadle smluvního partnera. Letadlo smluvního partnera, které mělo operovat tento let, nabralo zpoždění na předchozím letu z Ostravy z výše uvedených důvodů. Další zpoždění bylo způsobeno chováním dvou opilých cestující před odletem v Ostravě, které musely být z letadla vyvedeny Policií ČR, a v důsledku jejich chování bylo nutné vyčistit kabinu letadla. Vzhledem k hustotě víkendového provozu tak nebylo možné v danou chvíli nasadit novou posádku,“ řekla mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková a dodala: „Z těchto důvodů jsme prostřednictvím  handlingového partnera v destinaci zajistili pro všechny cestující ubytování na hotelu.“

Děsivé hotely

Cestující byli převezeni do náhradních hotelů, které však podle nich neodpovídaly standardům. Část byla údajně ubytována ve špinavých zařízeních s nedostatečnými hygienickými podmínkami. Některé rodiny se prý tísnily v malých pokojích.

Komunikace s delegáty cestovních kanceláří i se samotnou leteckou společností byla podle cestujících omezená a zmatená.

Komplikace spojené s odletem našich klientů z Egypta nás velmi mrzí. Bezpečnost letu je ale v těchto případech prioritou číslo jedna a pouze letecká společnost může rozhodnout o tom, že letadlo může odletět. Klienti byli ubytováni v hotelech, které pro ně zařídila letecká společnost. K dispozici jim byli naši delegáti a pokaždé, když jsme se od letecké společnosti dozvěděli doplňující nebo nové informace, rozesílali jsme je klientů v SMS,“ uvedl Jan Bezděk, mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

Pozdě do práce, dražší parkovné

Na dovolené u Rudého moře si měl odpočinout i Ladislav Štágl. Jenže kvůli pozdnímu odletu z Egyptu nestihl nastoupit včas do práce. „Nejdřív nám odložili odlet o hodinu, pak o další hodinu a půl. Nakonec nám řekli, že letadlo v sobotu vůbec neodletí. Neletělo pak ani v neděli a pondělní odlet v 7:45 byl opět o hodinu posunutý. To už jsem byl hodně nervózní,“ přiznal.

V zaměstnání přitom musel řešit svou nepřítomnost. „Naštěstí mi vyšli vstříc a pochopili to. Teď ještě, aby to pochopili na letišti v Brně. Mám zaplacené parkovné jen na osm dnů. S pondělním návratem jsem nepočítal,“ dodal.

VIDEO: Zástupce cestovek o nových restrikcích: Vězení i vysoké pokuty i u našich sousedů. Na co a kde si dát pozor?

Video
Video se připravuje ...

Zástupce cestovek o nových restrikcích: Vězení i vysoké pokuty i u našich sousedů. Na co a kde si dát pozor? Bára Holá

Fotogalerie
6 fotografií