„V automatu lidé zvolí jízdenku, a to buď z nabídky nejčastějších cílů, nebo podle počtu zón, případně svůj cíl zvolí přes tlačítko vyhledat cíl. Ve druhém kroku si zákazník vybere počet jízdenek a eventuální slevu. Na závěr zaplatí buď kreditní kartou, nebo nabitou dopravní peněženkou,“ popsal systém hejtman Jan Grolich (39, KDU-ČSL).

Za hotové u průvodčích

Validátory ovšem poslouží i k označení papírových jízdenek, budou mít v sobě informace o aktuálních událostech v dopravě i odjezdech spojů. Přesto si kraj uvědomuje, že ne každému musí tento způsob vyhovovat.

„Pokud by tenhle bezkontaktní způsob někomu nevyhovoval, bude si moci koupit jízdenku za hotovost ve vlaku, kde od prosince už nebudou vlakvedoucí, ale zaměstnanci Kordisu, kterým se bude říkat průvodčí IDS JMK,“ upřesnil hejtman.

Senior za 40, invalidé zdarma

Možnost koupit si papírovou jízdenku v železniční pokladně zůstane jen na pár místech. „V rámci kraje jich necháme 14. Vždy to bude na významnějších místech,“ pokračoval Grolich.

Kraj přitom již od července výrazně uleví seniorům a držitelům průkazů ZTP a ZTP/P. Senioři nad 70 let si mohou koupit celodenní celosíťovou jízdenku za 40 korun, držitelé průkazů ZTP a ZTP/P budou nově cestovat úplně zdrama, dosud platili čtvrtinu jízdného.

VIDEO: Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí. 

Video
Video se připravuje ...

Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí.  KAM Brno