Bourací práce zaberou sice jen tři dny, pak ale ještě tři týdny potrvá odklízení sutin. „Pod nádražím jsou navíc bunkry a různé chodby, které budeme muset rozbít speciálním kladivem, otevřít a zasypat,“ upozornil majitel firmy Rosmont Radek Roszicska.

Postaví nové

S výstavbou nového nádraží se má začít 20. června. „Stávající zdivo zrecyklujeme a na stavbě znovu použijeme, jde o dobrý materiál,“ upřesnil majitel stavební firmy Rosmont.

Stavba nového nádraží má stát přibližně tři miliardy korun a plně ji hradí Správa železnic. Než bude nové nádraží dokončeno, musí se cestující spokojit s tím, že pokladny, čekárnu a WC budou mít v provizorních buňkách.


Po výstavbě nového nádraží zmizí letitý problém. „Přímo pod nádražím vznikne podchod do Myslínovy ulice, dosud museli obyvatelé této části města nádraží obcházet až podjezdem pod kolejemi. Cestu tak měli o několik set metrů delší,“ řekl Martin Hofírek ze Správy železnic.

VIDEO: Supermoderní nádraží, model 2034: Holanďané představili brněnskou stavbu 21.století.

Video
Video se připravuje ...

Supermoderní nádraží, model 2034: Holanďané představili brněnskou stavbu 21.století Zdeněk Matyáš

Fotogalerie
13 fotografií